pt

تندیس نقره جشنواره پویانمایی برای سارا طبیب زاده

۱۹ اسفند ۱۳۹۱

.

سارا طبیب زاده تندیس نقره ای هشتمین جشنواره پویانمایی را به خود اختصاص داد.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، در مراسم اختتامیه این جشنواره که پنجشنبه 17 اسفندماه برگزار شد برگزیدگان این جشنواره در بخش های ایران و بین المللی معرفی شدند و سارا طبیب زاده از اعضای انجمن تصویرگران در بخش بهترین فیلم مسابقۀ ایران با انیمیشن «خانم گل میخکی» برندۀ تندیس نقره ای و مبلغ 25 میلیون ریال شد.   

.

شرح برگزیدگان این دوره جشنواره به نقل از همشهری آنلاین چنین است:

.

بخش مسابقه ایران

هیئت داوران بخش مسابقه ایران هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران متشکل از فاطیما یثربی، افسانه شعبان‌نژاد، محمدرضا عابدی، کیارش زندی و علیرضا کاویان‌راد، تندیس طلایی و جایزه نقدی 35 میلیون ریالی خود را به شیوا صادق اسدی کارگردان فیلم «بچه گربه» اهدا کرد. این فیلم تهیه شده توسط کانون یک جایزه دیگر از بخش بین‌الملل به دست آورد. هیأت داوران همچنین تندیس طلایی و جایزه نقدی 35 میلیون ریالی خود را برای بهترین فیلم با موضوع حمایت از کار و سرمایه ایرانی به محمود سلطان‌پور برای فیلم «رویای من» تقدیم کرد.

همچنین تندیس طلایی به همراه 35 میلیون ریال جایزه ‌نقدی برای بهترین فیلم با موضوع تولید ملی به سعادت رحیم‌زاده برای فیلم «کودکان دشت» اهدا شد. در بخش بهترین اثر بلند، هیئت داوران ضمن تقدیر از کارگردانان فیلم‌های «آقای مهربان» و «زکریای رازی» علیرضا گلپایگانی ، بهنام دلداده و فرشاد شفیعی، تندیس طلایی و جایزه نقدی 35 میلیون ریالی جشنواره را به محمد ابوالحسنی و عبدالحسین ابوالحسنی برای تهیه کنندگی فیلم بلند «تهران 1500» تقدیم کرد. تندیس طلایی به همراه 25 میلیون ریال‌ جایزه نقدی برای بهترین صداگذاری نیز به چنگیز صیاد برای فیلم بچه گربه تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شد. تندیس طلایی برای بهترین موسیقی نیز به همراه جایزه نقدی 25 میلیون ریالی به پژمان خلیلی برای فیلم‌های بچه گربه و «زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند» تقدیم شد. در بخش بهترین فضاسازی، هیئت داوران ضمن تقدیر از کارگردانان فیلم «دیو دیگ به سر» اصغر صفار و بابک ‌سبحانی، ‌ تندیس طلایی و جایزه نقدی 25 میلیون ریالی‌ را به معین صمدی برای فیلم «آواز شب» و «راز آن درخت» هر دو از تولیدات کانون اهدا کرد. تندیس طلایی به همراه جایزه نقدی 30 میلیون ریالی بهترین پویانما (انیماتور) به حامد اکرمی برای فیلم «کرماندو» تعلق گرفت. همچنین تندیس طلایی به همراه 25 میلیون ریال وجه نقد برای بهترین فیلمنامه به مونا عبدالله شاهی برای فیلم «خط قرمز» تقدیم شد. هیئت داوران تندیس نقره‌ای بهترین فیلم تجربی به همراه 25 میلیون ریال وجه نقد را به مهدی آقاجانی برای فیلم «اینسان» اهدا کرد. در همین حال تندیس طلایی بهترین اثر تبلیغی همراه جایزه‌ای 20 میلیون ریالی ‌به‌طور مشترک به بابک و بهنود نکویی برای فیلم «تیزر تبلیغاتی‌ پاکت ‌پلاستیکی پیلگون» تعلق گرفت.

در بخش بهترین اثر تلویزیونی هیئت داوران ضمن تقدیر از فیلم «ماجراهای میرزا بلد»، ‌ تندیس طلایی همراه با 30 میلیون ریال ‌وجه نقد را به خاطر نورپردازی لطیف و شاعرانه و نگاه تصویرگرانه به ادبیات کودک و تلفیق ظریف مهارت دو بعدی و سه‌بعدی به صورت مشترک به علی حسینخان و مرتضی احمدوند برای فیلم «این هم پول ماهی» تقدیم کرد.

تندیس طلایی بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان به همراه 35 میلیون ریال وجه نقد ‌به‌دلیل استفاده از تکنیک کلاسیک پویانمایی در خدمت ادبیات عامیانه نیز به صادق جوادی برای فیلم «کچل کفترباز» از تولیدات کانون اهدا شد. در همین حال تندیس طلایی فیلم اول نیز به همراه 35 میلیون ریال وجه نقد به علیرضا هاشم‌پور برای فیلم «آلزایمر» تعلق گرفت و تندیس نقره‌ای این بخش را سارا طبیب‌زاده کارگردان فیلم «خانم گل میخکی» به همراه 25 میلیون ریال از آن خود کرد. هیئت داوران همچنین تندیس برنزی و 20 میلیون ریال‌ وجه نقد را برای فیلم «بخش زایمان» به بهنام دلداده تقدیم کرد. نخستین تا سومین دیپلم افتخار جشنواره توسط هیأت داوران، به همراه 10 میلیون ریال وجه نقد به بهروز شهامت برای صداگذاری فیلم‌های اینسان، «توکا در قفس» و «ماسوله»، مهناز یزدانی برای فیلمنامه «مرد، بت، ‌ گربه» و مهدی علی‌بیگی به خاطر انیمیت شایسته و پرتحرک فیلم «لینا لوک» اهدا شد. همچنین دیپلم افتخار بخش کودک و نوجوان و 10 میلیون ریال وجه نقد به فاطمه جعفری برای فیلم «حکایت کلاه غیبی» به خاطر نگاهی نو به شیوه سنتی پویانمایی عروسکی و آخرین دیپلم افتخار هیأت داوران به همراه 10 میلیون ریال به‌طور مشترک به فاطمه خادمی و حمید حسنی برای طراحی شخصیت زاغی، ‌ در فیلم «زاغی» تعلق گرفت.

.

آثار و آرمان‌های انقلاب اسلامی

داوری دو بخش «دینی» و «آثار ارزشمند انقلاب اسلامی» (معناگرا) را حمیدرضا کفاش، محمدحسین نیرومند و عرفان نظرآهاری بر عهده داشتند. این گروه تندیس طلایی جشنواره را به همراه جایزه نقدی 35 میلیون ریالی در بخش دینی به سیدعلیرضا گلپایگانی و بهنام دلداده برای فیلم بلند «آقای مهربان» اختصاص داد و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال را به فیلم «آنها زنده‌اند» به کارگردانی محمد لطفعلی در بخش انقلاب اسلامی اهدا کرد.

.

بخش دانشجویی

هیئت داوران بخش دانشجویی متشکل از علی‌اکبر صادقی، ابوالفضل رازانی و سعید توکلیان، سه تندیس طلایی به همراه جایزه نقدی 25 میلیون ریالی را به ترتیب به حمیدرضا بیات کارگردان «فیلم ببین من چه خوب میگم» برای بهترین کارگردانی، هاجر مهرانی برای فیلمنامه فیلم «نمکی» و الهه بهین کارگردان «داستان یک سنگ» برای بهترین انیماتور اهدا کرد.

.

برگزیدگان «سیفژ» و «آسیفا ایران»

داوران آسیفای ایران سه جایزه خود را به دکتر اکبر سلطانی به نمایندگی از دانشجویان انیمیشن دانشگاه سینما تئاتر گروه انیمیشن، دکتر صفورا به نمایندگی از گروه انیمیشن دانشگاه تربیت مدرس و دکتر ناصر گل‌محمدی به نمایندگی از گروه انیمیشن و هنرهای دیجیتال دانشگاه صدا و سیما اهدا کردند.

.

برگزیدگان مسابقه بین‌الملل

هیئت داوران مسابقه بین‌الملل تندیس طلایی (جایزه ویژه) خود را به کارگردان فیلم «جایی که سگ‌ها می‌میرند» سوتلانا فیلیپوا از کشور فرانسه تقدیم کرد. در عین حال، تندیس طلایی بهترین اثر بلند به ماکوتو شینکای از کشور ژاپن کارگردان فیلم «بچه‌هایی که صداهای گمشده را تعقیب می‌کنند» اختصاص یافت. بر همین اساس، تندیس طلایی بهترین اثر تبلیغی را کارگردان فیلم «گوگل کروم/ نقاشی‌های تنجوره» سورش اریات از کشور هند دریافت کرد. همچنین تندیس طلایی بهترین اثر تلویزیونی به «بریک وبراک خوش آمدید» آماندینه گالراند و متیو شوالیه از کشور فرانسه تعلق گرفت.

هیئت داوران تندیس طلایی بهترین اثر دانشجویی را به هاجر مهرانی کارگردان فیلم نمکی از ایران اختصاص داد. بر اساس این گزارش، تندیس طلایی بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان به ماریا هرواث کارگردان فیلم «در جنگل گرد چهار گوش/ گل بچه گربه زیبا» از کشور مجارستان اهدا شد. در همین حال، تندیس طلایی فیلم اول به جین- من کیم کارگردان فیلم «رشته ماهی» از کشور جمهوری کره اهدا شد. تندیس نقره‌ای فیلم دوم را شیوا صادق‌اسدی کارگردان فیلم بچه‌گربه از ایران به دست آورد. تندیس برنزی فیلم سوم به «آسیاب پرنده» به کارگردانی آنو-لارا توتلبرگ از کشور استونی تقدیم شد. همچنین سه دیپلم افتخار ‌این جشنواره به ترتیب به ساندرا دسمازیرس کارگردان فیلم «بائو» از کشور فرانسه، دنیل سوسا کارگردان فیلم «وحشی» از ایالات متحده آمریکا و جولیا گرامسکایا کارگردان فیلم «سیلاب» از کشور ایتالیا اهدا شد. جایزه ویژه دبیر جشنواره شامل تندیس طلایی به فیلم «بیرون از بازی» به کارگردانی ایوان ماکسیموف از کشور روسیه تعلق گرفت.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه