pt

پیکر وجیه‌الله‌ فرد مقدم فردا تشییع می‌شود

۱۸ فروردين ۱۳۹۲
.

پیکر استاد فقید انیمیشن ایران وجیه‌الله فرد مقدم، صبح روز 19 فروردین 1392 از مقابل خانۀ هنرمندان ایران در تهران تشییع خواهد شد.

.
به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران به نقل از ایسنا، این استاد پیشکسوت انیمیشن ایران که حدود 42 سال از زندگی خود را صرف ساخت فیلم‌های پویانمایی و زنده برای کودکان و نوجوانان و ترویج این هنر ارزشمند در جامعه کرد، عصر روز 17 فروردین پس از طی دورۀ سخت بیماری درگذشت.

.
پیکر این هنرمند ساعت 10 صبح روز 19 فروردین با حضور هنرمندان سینما و انیمیشن کشور همکاران وی در کانون پرورش فکری و شاگردان آن استاد شاخص انیمیشن، به سمت بهشت زهرا(س) تشییع و در قطعۀ هنرمندان به خاک سپرده خواهدشد.

.
خانۀ هنرمندان در خیابان ایرانشهر شمالی بوستان هنرمندان ایران واقع شده است.

.
«مزاحم‌ها»، «تقلید»، «بازگشت»، «در کنار هم، با هم»، «لالایی عاشورا»، «یار هم، در کنار هم» و «لی‌لی لی‌لی حوضک» از جمله آثار پویانمایی وی در مقام کارگردانی است.

.
فردمقدم که اسفند سال گذشته از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نخبگان هنری کشور شناخته شد، کارگردانی فیلم زنده­ و نیمه بلند «مرد و قولش» و نوشتن فیلم‌نامه‌های «همنشین»، «کوه جواهر» و فیلم‌برداری فیلم‌های «امیرحمزه گنج» و پویانمایی فیلم‌های «اتل و متل»، «دنیای دیوانۀ دیوانه»، «تداعی»، «آزادی آمریکایی»، «چرا و چطور» و «اتحاد» را نیز در کارنامۀ هنری خود ثبت کرده است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه