pt

بنفشه احمدزاده در گفتگو با ایرنا

۲۹ فروردين ۱۳۹۲

.

عرصه هنر در سالهای اخیر با موجی از فعالیت زنان همراه بوده است

.

عضو هیئت مدیره انجمن تصویرگران با بیان افزایش فعالیت زنان هنرمند درسالهای اخیر، گفت: در میان این عده، استعدادهای بسیاری دیده می شود.

.

ˈبنفشه احمدزادهˈ روز چهارشنبه درگفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در سالهای اخیر نسل جدیدی از زنان هنرمند در عرصه های مختلف هنرهای تجسمی رشد یافته است که نوید بخش آینده ای درخشان برای این گروه از جامعه است.

.

وی افزود: این زنان هنرمند بسیار با انگیزه، با جسارت و جدی کار می کنند و آثار آنها هنرمندانه و خلاقانه است.

.

این هنرمند تصویرگرخاطرنشان کرد: گسترش ارتباطات، امکانات هنری، تسهیلات استفاده از اینترنت و افزایش فعالیتهای هنری را می توان از جمله دلایل افزایش گرایش زنان به عرصه هنر دانست.

.

احمدزاده موفقیت بسیاری از هنرمندان درعرصه بین الملل را نیز فرصتی برای معرفی چهره های جوان با استعداد ایرانی دانست و عنوان کرد: انگیزه بالا و عشق درونی به عرصه هنر باعث افزایش گرایش زنان به عرصه هنر شده است؛ به گونه ای که کیفیت و جدیت کاری این هنرمندان جوان و تازه کار، در مواردی افراد پیشکسوت را هم تحت تاثیرقرار می دهد.

.

وی بر لزوم فراهم شدن شرایطی برای شناسایی استعدادهای جوان و معرفی آنها به عرصه هنر تاکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره های هنری و دوسالانه ها می تواند دراین زمینه مفید باشد و در هنرمندان جوان انگیزه برای فعالیت جدی ایجاد کند.علاوه بر این باید نهادها یا قوانین سخت گیرانه تری برای نظارت بر فعالیت ناشران در این زمینه ایجاد شود.

.

عضو هیئت مدیره انجمن تصویرگران عنوان کرد: در طی سال های گذشته که در عرصه تصویرگری فعالیت می کردم، هرگز احساس نکردم که به خاطر جنسیتم با محدودیت یا مشکلی روبرو هستم و یا سفارش کاری را به این دلیل از دست بدهم.

.

وی افزود: البته این امر به منزله این نیست که هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته، اما مسائل پیش رو به صورت کلی در عرصه تصویرگری است. به عنوان مثال رشته تصویرگری به خاطرویژگی هایی که دارد با مجلات و روزنامه ها به عنوان سفارش دهنده درارتباط است که این امر باعث دخالت و اعمال نظر مدیران این نشریات می شود.

.

نبود حمایت کافی از فعالان این عرصه، مشکلات قرارداد با ناشران و تاخیر در پرداخت دستمزدها از جمله مسائلی بود که احمدزاده به آنها اشاره کرد.

.

وی افزود: از آنجا که نسل جوان به دنبال چاپ آثارشان هستند و با این کار انگیزه می گیرند، اغلب درمواردی شاهد هستیم که به شرایط ناعادلانه در قراردادهای کاری تن می دهند. بنابراین باید شرایطی برای نظارت براین موضوع درنظر گرفته شود.

.

این هنرمند تصویرگر درباره فعالیتهای اخیر خود توضیح داد:در زمان حاضر مشغول تصویرگری دو کتاب هستم. یکی ازاین کتابها داستانی از ˈشکوه قاسم نیاˈ برای گروه کودک است که 10 فرم تصویر دارد و دیگری کتابی برای رده سنی سوم و چهارم دبستان با نام ˈشاهنامکˈ است که به بیان قصه های شاهنامه می پردازد.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه