pt

نمایشگاه گروهی شاهنامۀ فردوسی

۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
.

نگارخانۀ لاله به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی و به پاس سرایش شاهنامه و به یاد عربعلی شروه، پژوهشگر و هنرمندی که همواره متأثر از شاهنامه بوده است، نمایشگاهی از آثار نقاشی و حجم برگزار می کند.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، در شرح این نمایشگاه چنین آمده است: آشکار است که از دیرباز همگامی ادبیات فارسی و نقاشی نقش بسزایی در انتقال اندیشه و فرهنگ ایرانی  داشته است. این نمایشگاه سعی دارد تا بازخوانی مفاهیم موجود در شاهنامۀ فردوسی و تأثیر و تأثر زبان ادبی و زبان بصری از یکدیگر را ارائه و بررسی کند، آثار نمایشگاه در بردارنده دریافتهای ذهنی 30 هنرمند نقاش و مجسمه ساز از اساطیر و مضامین شاهنامه، و از آمیختن آنها با فضای هنر نوگرا و معاصر امروز به تصویر درآمده است.

.

در این نمایشگاه 35 اثرهنری در قالب نقاشی و حجم از سیروس آقاخانی، صدیقه آل داوود، هانیبال الخاص، رضا افسری، امیرحسین بیانی، فریبا بهمنی، فریماه تابعی، علی رضا جدی، جمشید حقیقت شناس، آیدین خان کشی پور، خسرو خسروی، لیلی درخشانی، نازیلا سمیعی، عربعلی شروه، شیوا شروه، ترانه صادقیان، آرزو صفایی، کیوان عسگری، یعقوب عمامه پیچ، محمدرضا فیروزه ای، حمزه فرهادی، نیلوفر قادری نژاد، مرضیه قره داغی، همایون موسوی، ناصر محمدی، عطیه مرکزی، علی ندایی، جعفر نجیبی، احمد وکیلی، داور یوسفی، رضا هدایت و مائده هدایت ارایه خواهدشد.

.

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه 20 اردیبهشت 1392 از ساعت 16 تا 20,30 با حضور هنرمندان و اندیشمندان برگزار خواهدشد. علاقمندان می توانند برای بازدید و خرید آثار از 7 تا 16 اردیبهشت از ساعت 9 تا 19 به نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه و یا با شمارۀ تلفن 88960492 تماس حاصل کنند.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه