pt

کارگاه تصویرگری شاهنامه برگزارشد

۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
.

کارگاه تصویرگری شاهنامه روز 25 اردیبهشت با همکاری موسسۀ فرهنگی هنری پیام هنر کیان در برج میلاد تهران برگزارشد.

.

سمیه علیپور طراح و مدیر اجرایی این کارگاه در گفتگو با روابط عمومی انجمن تصویرگران گفت: موضوع کار هنرمندان حاضر در کارگاه داستانهای زنان در شاهنامه بود که پس از گزینش متن داستانها براساس متن شاهنامه فردوسی، آنها را در اختیار هنرمندان قرار دادم و آنان پس از مطالعه متن خود با پیش طرحهای خود در کارگاه حاضر شدند.

.

وی در مورد هنرمندان حاضر در کارگاه گفت: آقای رضا لواسانی به عنوان استاد و نوشین صفاخو، مانلی منوچهری، حسین آسیوند، لیدا طاهری، سمیه علیپور، میتراعبداللهی، نیلوفر میرمحمدی، حمیدرضا رشیدیان، پروانه رزاقی، نجوا عرفانی وعاطفه ملکی جو از هنرمندان حاضر در کارگاه بودند. در طول برگزاری کارگاه استاد رضا لواسانی ضمن راهنمایی تصویرگران در خلق آثارشان،  در مورد شاهنامه‎های کهن ودیدگاههای متنوع تصویرگران شاهنامه در دوره‎های مختلف تاریخی وهمچنین ساختار آثار تصویرگری نیز سخن گفت.

.

علیپور در مورد نتیجۀ آثار پدید آمده گفت: آثار خلق شده در کارگاه تصویرگری شاهنامه، در یکی ازگالریهای برج میلاد نمایش داده خواهدشد و در آینده به چاپ خواهد رسید.

.

"نشست تخصصی شاهنامه درآثار تصویرگران"، از دیگر برنامه‎های این روز بود که با حضور بهرام کلهرنیا وآرش تنهایی برگزارشد. کلهرنیا از دیدگاه معناشناسانه به تصاویر شاهنامه‎های غیرچاپی پرداخت و برخی رموز و شیوه‎های نگرش اساتید گذشته را در مصور ساختن شاهنامه برشمرد. آرش تنهایی نیز در بحثی پیرامون شاهنامه‎های چاپ سنگی شیوه‎های کار هنرمندان قاجار و به وی‍‍ژه علیقلی خویی، ویژگیهای آثار تصویری این دوره و تفاوتهای آثار با دوره‎های پیشین را برشمرد.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه