pt

کتاب "افسانۀ باسات: منتشر شد

۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

.

کتاب افسانۀ باسات نوشتۀ پریسا برازنده و با تصویرگری نجوا عرفانی منتشر شد.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران به نقل از مهر، پریسا برازنده در مورد این اثر گفت: این داستان به نوعی بازآفرینی یکی از افسانه‌های کلاسیک و قدیمی ترکیه است که در سه اپیزود برای مخاطبان نوجوان نوشته شده‎است.

.

وی ادامه داد: این کتاب بر مبنای کتاب «ده ده قور قود» نوشته شده که یک شاهکار ادبی و حماسی ترکیه‎ای است و اهمیت آن به اندازه‌ای است که سازمان یونسکو سال 1999 را با نام سال بزرگداشت این اثر نامگذاری کرد.

.

برازنده با تأکید بر اینکه این اثر بر مبنای یکی از داستانهای این کتاب با عنوان «غول یک چشم» نوشته شده‎است، افزود: متن اصلی این کتاب 12 بخش دارد که بر مبنای اساطیر تاریخی ترک‌ها سروده شده‎است. براساس این افسانه پیری که کلام مقدسی دارد در مراسم مختلف میهمانی، عزا و ... شرکت می‌کرده و سرودهای خود را با ساز برای حاضرین می‌سروده و می‌خوانده است.

.

به گفتۀ برازنده، کلمۀ باسات در عنوان این افسانه نیز به معنی فردی است که می‌تواند از زیر شکم اسب روی آن سوار شود و توانایی جنگاوری و دلاوری ویژه‌ای دارد.

.

این کتاب توسط نشر منادی تربیت با تصویرگری نجوا عرفانی و قیمت 5 هزار تومان منتشر شده‎است.

.

این نویسنده همچنین از پایان تألیف دو اثر داستانی دیگر با عنوان افسانه‌های ایرانی خبر داد و گفت: این دو کتاب با عنوان "فلک‌الافلاک" و "افسانۀ ابیانه" نوشته شده‎است. مبنای داستانی آن نیز ویژگیهای تاریخی این دو مکان و اسطوره‌های خلق شده براساس آنهاست که منجر به خلق یک موقعیت داستانی شده‎است.

.

به گفته برازنده این دو کتاب هم با تصویرگی نجوا عرفانی و رضا مکتبی از سوی نشر منادی تربیت منتشر می‌شود.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه