pt

نوستالژیا اصفان

۰۱ خرداد ۱۳۹۲

.

نمایشگاه آثار پری زنگنه با نام "نوستالژیا اصفان" برگزار می شود.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، مراسم گشایش نمایشگاه جمعه 3 خرداد از ساعت 16 تا 20 در گالری اتاق آبی اصفهان برگزار می شود.

.

پری زدگنه در مورد نمایشگاهش چنین نوشته است:

حسرت گذشته، ترجمانی است از واژه نوستالژی؛ وقتی توان تجربه مجدد یا حضور در فضاهای گذشته و بودن با آدمهای گذشته از دست می رود یا کم رنگ می شود. بنابراین نوستالژی با نوعی فاصله همراه است. به یادآوردن گذشته، بازسازی تصاویر دیده شده است. تصاویری که با گذشت زمان، کلیتی مفهومی یافته اند. تعبیر و بازشناخت بخش زیادی از تصاویر نوستالژیک، وظیفه ای مشترک و گروهی است. "نوستالژیا اصفان"، درباره هرآن چیزی است که رابطه­ام با اصفهان را شکل می دهد: لهجه، لباس، آیین ها، آدمها، مکانها. 16 اثر در این نمایشگاه ارائه شده که ابعاد 8 اثر، مقیاس کوچک شده ایی منطبق بر ابعاد میدان نقش جهان هستند. مستطیل کامل و بی نقصی که بخش بزرگی از تجربیات زیسته دوران کودکی و جوانی ام در آن شکل گرفته است. تجربیاتی که گاه بازگشت به آنها ممکن، وگاه ناممکن است. این امکان مجدد، کماکان از اندوه تجربیات متفاوت کودکی و بزرگسالی برخوردار است. اندوهی که برخاسته از میزان درک و لذت ما در برابر پدیده های تکرار شونده است. جزییات تصویری بیش از جزییات کیفی وکلامی ثبت می شوند. طرح کلی مکان یا تصویر کلی آدمها و اتفاقات گذشته در ذهن مان، به ما امکان به یادآوردن می دهد تا به مرور به جزییات و کیفیات بصری آن نیز دست یابیم.

.

علاقه مندان می توانند برای بازدید تا چهارشنبه 8 خرداد به آدرس اصفهان، میدان بزرگمهر، مشتاق اول، انتهای کوچۀ روشن، مادی نیاصرم، پلاک 31، مراجعه کنند.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه