pt

کارگاه ابری‌سازی درموزه ملک برگزار می‌شود

۱۸ خرداد ۱۳۹۲

.

کارگاه سه روزه آموزش عملی ساخت کاغذ ابری از 19 تا 21 خرداد در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران به نقل از موسسۀ کتابخانه و موزۀ ملی ملک، سه تن از استادان ابری‌ساز ایران با حضور در موسسۀ کتابخانه و موزۀ ملی ملک، در یک کارگاه سه روزۀ عملی، تکنیک‌های گوناگون ابری‌سازی را به علاقه‌مندان و دوستداران هنرهای ایرانی- اسلامی آموزش خواهند داد.

.

«ابری» در اصطلاح، کاغذی است که با درآمیختن رنگهای گوناگون روی آن، نقوشی درهم شبیه به ابر یا امواج آب بر آن، پدید می‌آید. از اینگونه کاغذ برای آراستن حاشیه کتابهای نفیس خطی، مرقعات، متن قطعات خط و نقاشی، روی جلد، آستربدرقه کتاب، زمینه قلمدان و جعبه های روغنی استفاده می شد اما امروزه بیشتر برای قطعه نویسی به کار می¬رود. شهریار پیروزرام، مهدی سهرابی نصر و محمدحسین قربانی در این کارگاه سه روزه، هر یک به شیوۀ خویش، روشها و طرحهای گوناگون ساخت کاغذهای ابری را اجرا می‌کنند.

.

نخستین جلسۀ این کارگاه تخصصی، روز یکشنبه 19 خرداد 1392، با حضور شهریار پیروزرام آغاز خواهدشد. این ابری‌ساز از ساعت 13 تا 16، انواع طرحهای ابری همچون ساده، درهم، شانه‌ای، کشفی (لاک‌پشتی) و مجموعه‎ای از طرحهای کادری جدید را به علاقه‌مندان و هنرجویان آموزش خواهدداد.

.

مدرس دومین کارگاه این مجموعه، محمدحسین قربانی است که در روز دوشنبه 20 خرداد، از ساعت 9:30 تا 12:30، به ارائۀ تکنیک‌های مورد نظر خود در زمینۀ انواع طرحهای گل‌بوته‌ای، موج‌دار، سنگی و پرطاووسی خواهد پرداخت.

.

سومین کارگاه، در روز سه‌شنبه 21 خرداد، با حضور مهدی سهرابی‎نصر، ابری‌ساز کرمانشاهی، از ساعت 9:30 تا 12:30 برگزار خواهد. این ابری‌ساز برجسته، شیوه‌های عملی ساخت کاغذهای ابری و تکنیک‌های مورد نظر خویش را در طرحهای گوناگون به دوستداران هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی آموزش خواهدداد.

.

گزیدۀ کاغذهای ساخته‎شده ابری به وسیلۀ این استادان برجسته در این کارگاه 3 روزه، در روز 22 خرداد 1392 همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت میلاد امام حسین (ع) – از مجموعۀ آیینهای وقف‌نامه‌ای به سفارش حاج حسین آقا ملک- در موسسۀ کتابخانه و موزۀ ملی ملک به نمایش درخواهدآمد.

.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه سه روزه می‌توانند با شماره‌های 66751291 و 09396751291 تماس بگیرند. حضور در این کارگاه، تنها با ثبت‎نام پیشین ممکن خواهدبود.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه