pt

در انجمن تصویرگران چه می‌گذرد؟

۱۸ تير ۱۳۹۲

.
یک ماه پس از مجمع‎عمومی در تیر ۹۱، قرارداد دفتر انجمن به مرحلۀ غیرقابل تمدید رسید و هیئت مدیرۀ انجمن تصمیم گرفت که به‌جای اجارۀ مکان جدید، به نهادهای دولتی و عمومی کشور فشار بیاورد تا تعهد فراموش‌شدۀ خود را عملی کنند. گویی این حقیقت که انجمن از بدو تأسیس، روی پای خود ایستاده بود، مسئولان را متقاعد کرده بود که انجمن تصویرگران منابع مالی بی‌پایان دارد و نهادهای حکومتی در قبال آن، تعهدی ندارند.

.
با این وجود فعالیت انجمن هرگز تعطیل نشد که هیچ، در سه مکان مختلف فعالیتش را ادامه داد: در دفتر دو تن از اعضای هیئت مدیره، یکی برای ستاد انجمن و یکی برای جلسه‎ها و کلاسها، و در اتاقی از ساختمان شمارۀ دو خانۀ هنرمندان ایران، برای نگهداری داراییهای انجمن و برگزاری برخی از کلاسها. طبیعی بود که عدم تمرکز فعالیتهای انجمن در یک نشانی مشخص، برای یک داوری سرسری و کم عمق نتیجه‌اش این باشد که لابد انجمن تعطیل شده یا فعالیتهایش کم شده، اما حقیقت این است که انجمن تصویرگران با تمام نیرو، فعال است و از فرصتی که دارد برای محکم کردن پایه‌های خود استفاده می‌کند.

.
تشخیص هیئت مدیره،‌ این بود که انجمن، ظرف سالهای فعالیت خود، با افت و خیزهای شدیدی مواجه بوده و این فشارها، انجمن را اقتضایی و روزمره کرده، طوری که به جای پرداختن به اهداف اصلی، همواره سرگرم واکنش نشان دادن به فشارهای داخلی  و خارجی بوده است. همه می‌دانیم که انجمن یک‌بار تا سرحد افسردگی جمعی مطلق و زمزمۀ انحلال پیش رفت، اما هیئت مدیرۀ قبلی سعی کرد با تمام توان، وجود نیمه جان انجمن را سرپا کند و موفق هم شد. حالا وقت این بود که هیئت مدیرۀ جدید مشکلات ساختاری انجمن را حل کند؛ تشکیلات درونی‌اش را نظم بدهد، برای چانه‌زنی‌های کلان، اعتبار و قوا کسب کند و برای افقهای نزدیک و دور، چشم‌انداز رسم کند.

.
همیشه حرکت در عمق، سر و صدای کمتری دارد اما وقتی پایه‌ها محکم شد، می‌شود روی زمین مطمئن ایستاد و سر و صدا هم راه انداخت. اگر امروز، این هیئت مدیره می‌تواند دوسالانۀ تصویرگری را بعد از یازده سال خوابرفتگی و سردرگمی، در نهایت دقت و توجه حرفه‌ای برگزار کند، نتیجۀ صبری است که همگی، در طی این‌ سالها در ساختن پایه‌ها به خرج داده‌ایم.

.
اکنون انجمن، کمیته‌هایش را فعال کرده، ده‌ها برنامه را برای اجرا در سال ۹۲ و ۹۳ پایه‌ریزی کرده، سرمایۀ بانکی‌اش را به بیشترین حد این سالها رسانده، برای آیندۀ کوتاه مدت، چشم‌انداز رسم کرده و برای تبدیل انجمن به یک نهاد جدی، محکم و مقتدر برنامه‌ریزی کرده است. از این پس بتدریج فعالیتهای انجمن تصویرگران به اطلاع دوستان، همکاران و اهل فرهنگ خواهد رسید.

.

منتظر خبرهای بعدی باشید.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه