pt

همکاری با سفارت مکزیک اولین پروژۀ کمیتۀ امور بین‎الملل است

۳۰ تير ۱۳۹۲

برای اطلاع از فعالیت کمیتۀ امور روابط بین‎الملل گپی کوتاه با خانم بنفشۀ احمدزاده مدیر این کمیته زدیم که با هم می‎خوانیم.

مهدی عبداله‎زاده

.
خانم احمدزاده به طور کلی وظایف کمیتۀ امور بین‎الملل چیست؟
شناسایی بخش فرهنگی کشورهای خارجی برای ارتباط برقرار کردن با آنها، برنامه‎ریزی برای داشتن پروژه‎های مشترک با آن کشورها، اجرای آن پروژه‎ها در خارج و داخل کشور، برگزاری نشست‎هایی با مسئولان فرهنگی کشورها به منظور آشنایی و همکاری دوسویه. حضور در نمایشگاه‎ها و جشنواره‎های بین‎المللی و بالعکس یعنی شرایطی را این کمیته فراهم کند که تصویرگران خارجی هم در جشنواره‎ها و بیینال‎های کشورمان شرکت داشته باشند. این‎ها از جمله فعالیت‎های این کمیته هستند.

.
چه شد که مدیریت این کمیته به شما محول شد؟
در واقع پس از این که در  ورک‎شاپ‎هایی که با کشورهای انگلیس و ایتالیا داشتیم حضور پیدا کردم، علاقه‎مند به این بخش شدم. همین‎طور تجربه‎ای که به عنوان مسئول برگزاری ورک‎شاپ سفارت ایتالیا در هیئت مدیرۀ پیشین به دست آوردم باعث شد در این هیئت مدیره به عنوان مدیر این کمیته انتخاب شوم.

.
اکنون کمیتۀ شما چه برنامه‎ای را دردست اجرا دارد؟
طی مذاکره با سفارت مکزیک قرار است پروژۀ چاپ کتاب و تقویم را به اتفاق داشته باشیم و همین‎طور در ادامه تصویرگران ایرانی کتاب آشپزی مکزیکی را تصویرگری کنند.

.
سطح همکاری بین هنرمندان مکزیک و ایران چقدر خواهدبود آیا مانند گذشته محدود به ورک‎شاپ می‎شود یا برنامه‎های گسترده‎تری در نظر است؟
قطعا ورک‎شاپ فقط فضایی برای انجام پروژه است و قصد داریم از خروجی این ورک‎شاپ‎ها محصول فرهنگی تولید کنیم. ما در نظر داریم از تصویرگران ایرانی در مکزیک و از تصویرگران مکزیکی در ایران نمایشگاهی برگزار کنیم.

.
پیش‎بینی می‎کنید چه زمانی این برنامه‎ها اجرایی شود؟
به دلیل این‎که می‎خواهیم این کار را به صورت حرفه‎ای پیش ببریم منتظریم تا بودجه‎های این پروژه‎ها از طرف کشور مکزیک تأمین شود. بخش فرهنگی سفارت مکزیک تخمین زده است که این کار برای سال میلادی جدیدشان قابل اجرا خواهدبود.

.
آیا با کشورهای دیگر هم در حال مذاکره هستید یا در حال حاضر ترجیح می‎دهید روی برنامۀ همکاری با مکزیک متمرکز باشید؟
در حال حاضر روی این پروژه‎ها متمرکز هستم ولی به موازات آن در حال ارتباط برقرار کردن با یکی دو کشور دیگر هم هستم.

.
در مورد دیگر برنامه‎های کمیته مانند شناسایی نمایشگاه‎های بین‎المللی تصویرگری و ناشران قابل اعتماد خارجی برای معرفی تصویرگران ایرانی به آنان چه برنامه‎ای دارید؟
یکی دو جشنوارۀ جدید را شناسائی کرده‎ام که به محض مطمئن شدن فراخوان آن را در برای انتشار در اختیار روابط‎عمومی انجمن قرار می‎دهم. یکی از دلیل‎های همکاری با بخش فرهنگی سفارتخانه‎ها همین مطمئن شدن از اعتبار ناشران و جشنواره‎های‎شان است. جشنواره‎هایی مانند براتیسلاوا، بولونیا، فرانکفورت، بلگراد، سارمده و... اعتبار خود را اثبات کرده‎اند ولی در مورد جشنواره‎های جدید و ناشران نیاز به تأمل بیشتری است. وقتی قرار است اورجینال کار فرستاده شود، باید از اعتبار آنها مطمئن شد و همچنین عقد قرارداد بین ناشر خارجی و تصویرگران ایرانی باید محکم‎کاری لازم را داشته باشد.


آیا برای کمیته عضوی هم انتخاب کرده‎اید؟
چون شروع کار این کمیته با همین یک پروژه آغاز شده است که به تنهایی می‎توانم آن را اجرا کنم، ترجیح دادم در ادامه که ساختار کمیته به استحکام بیشتری رسید از دوستان دیگر در پروژه‌های بعدی دعوت کنم.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه