pt

فرشید شفیعی و گرافیک برنامه‌های کودک

۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۹


به گزارش سایت خبری رسم ، یک تصویرگر در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت:" گرافیک برنامه‌های کودک تلویزیون ارزش صحبت کردن ندارند".

فرشید شفیعی در ارزیابی گرافیک برنامه‌های کودک تلویزیون افزود:" برنامه‌های کودک جذابیت ندارند. به حدی ضعف وجود دارد که نمی‌توان درباره آن صحبت کرد. در حالی که برای گرافیک برنامه‌های کودک باید وقت گذاشت و هزینه کرد، ولی در حال حاضر شاهد هستیم افرادی را می‌آورند که با ساده‌ترین متریال کار می‌کنند تا هزینه زیادی در بر نداشته باشد".

وی در ادامه گفت:" به عنوان مثال تعدادی یونولیت را رنگ کرده و برای دکور استفاده می‌کنند، حتی از رنگ‌های ارزان قیمت هم بهره می‌برنند. معمولا دکور برنامه‌های کودک پر از بادکنک و رنگ‌های زیاد است. در حالی که این همه اغراق در استفاده از رنگ و بادکنک نیاز نیست. مثلا در برنامه "فیتیله" در استفاده از رنگ اغراق شده است".

این تصویرگر خاطرنشان ساخت:" نمی‌دانم چرا برنامه‌سازان کودک فکر می‌کنند اگر دکور شلوغ باشد، زیباتر به نظر می‌رسد و کودک را جذب می‌کند، در حالی که این مساله باعث دافعه برای کودکان می‌شود یا افرادی را برای کار دعوت می‌کنند که کمترین پول را بگیرند و کاری ارزان انجام دهد".

شفیعی درباره اینکه مشکل را از کجا می‌بیند توضیح داد:" به نظرم تهیه‌کنندگان برنامه‌های کودک باید دغدغه ساخت کار خوب را برای بچه‌ها داشته باشند. آنها باید سعی کنند از عوامل حرفه‌ای بهره ببرنند. قدم اول تهیه‌کننده است که باید طرح خوب ارائه دهد. اگر تهیه‌کننده افق بازی نداشته باشد نمی‌توان شروع به اصلاح کرد. به نظرم مهمترین عامل تهیه‌کننده است چرا که محصول هنری به تهیه‌کننده برمی‌گردد".

وی با اشاره به برنامه عروسکی "هادی و هدی" گفت:" این کار واقعا به لحاظ فضاسازی متفاوت بود اما دیگر خیلی کم برنامه‌های کودک جذاب دیده می‌شود. البته باید بگویم از منظر یک کارشناس صحبت نمی‌کنم اما به عنوان یک مخاطب که البته عام هم نیست می‌گویم فضای کارهای کودک ما دلنشین و جذاب نیست و برنامه‌های کودک حرفی برای گفتن ندارد. برخی مواقع که همراه دخترم برنامه‌های کودک را می‌بینم، ناراحت می‌شوم که چرا باید در برنامه‌های کودک تا این حد اغراق باشد، حتی انیمیشن‌هایی که ساخته می‌شود هم جذابیتی ندارند".


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه