pt

کیانوش غریب‎پور از اتاق روشن می‎گوید

۰۸ مهر ۱۳۹۲

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، رئیس هیئت مدیرۀ انجمن در پاسخ به سؤال برخی از همکاران و علاقه‌مندان در مورد بسته‌های آموزشی انجمن در خانۀ هنرمندان ایران گفت: اتاق روشن دوره‌های فشرده و کاربردی دقیقی است که با توجه به نیازهای روز هنرمندان تصویرگر طراحی شده است.

.
غریب‌پور گفت:‌ لازم است روشن کنم آنچه در مجموعه‌ کلاس‌های اتاق روشن پیش‌بینی کرده‌ایم، بسیار ویژه و کاملاً مختص به همین دوره‌هاست.
به این معنی که ویژگی نهفته در این دوره‌ها را نه در کلاس‌های انجمن و نه در ورک‌شاپ‌های مقطعی نداریم. هدف کلاس‌های انجمن تربیت تصویرگران جوان است؛ از مبتدی تا سطح متوسط.
ورک‌شاپ‌های مقطعی هم، رویدادهای ناپیوسته هنری‌اند که معمولاً‌ در همان زمان برگزاری و با شخصیت کاری استاد ورک‌شاپ شکل می‌گیرند. اما اتاق روشن، دوره‌های فشرده‌ای است که به مباحث کاربردی‌تری می‌پردازد.

.
همۀ درس‌های این دوره بر اساس نیاز روز تصویرگران تدوین شده است. در یک کلام، ما اتاق روشن را دوره‌ی آموزش تکمیلی تصویرگران می‌بینیم. به این ترتیب مبحث‌های اتاق‌ روشن، مخصوصاً در بخش تئوری برای تصویرگران حرفه‌ای هم جذاب و مفید است، در عین اینکه برای جوان‌ترها و تصویرگران نوپا هم موضوعیت دارد و مباحث سنگین و سخت را شامل نمی‌شود.
او تأکید کرد: ما در انجمن درپی عمیق‌کردن پایه‌های حرفۀ تصویرگری و مناسبات آنیم و اتاق روشن را هم در همین جهت طراحی کرده‌ایم.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه