pt

مجالی برای نوآوری در تصویرگری مذهبی

۱۹ خرداد ۱۳۸۹

نمایشگاه منتخب آثار نمایشگاه نخستین دو سالانه تصویرگری نیایش گشایش یافت

نمایشگاه منتخب آثار نخستین دو سالانه تصویرگری نیایش عصر 17 خرداد با حضور مسئولان انجمن فرهنگی هنری تصویرگران و معاون هنری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدص رضوی همراه با جمع کثیری از هنرمندان تصویرگر و اعضای انجمن فرهنگی - هنری تصویرگران در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) گشایش یافت.

در این مراسم علی هاشمی شهرکی به عنوان مدیرعامل انجمن تصویرگران هداف اصلی برگزاری این دوسالانه را به‌دست آوردن رویکردهایی نوینین و خلاق در تصویرگری مذهبی بیان کرد و اعلام کرد که نخستین دوسالانه تصویرگری نیایش در سه بخش نیایش ، زندگی امام رضا(ع) و شهر مقدس مشهد برگزار شده است.

وی در ادامه گفت: آثار راه‌یافته به دوسالانه پس از انتخاب و بررسی قریب به دویست اثر بود که 110 اثر از آن به عنوان منتخب دوسلانه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش گذاشته شده است.

هاشمی شهرکی یکی از دست آوردهای مفید این دوسالانه را راه‌اندازی اولین اتاق فکر برای آسیب شناسی تصویرگری مذهبی و بیان مباحث تحلیلی درباره هنر مذهبی دانست. او خاطرنشان کرد که: نتایج مباحث مطرح شده در این اتاق فکر قرار است در قالب کتاب و مجموعه مقاله به چاپ رسیده و در تمام مراکز هنری ارائه شود و در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا راهکاری برای پرداخت مناسب و اصولی به مضامین هنر دینی و بخصوص تصویرگری مذهبی شود.

هاشمی شهرکی در ادامه تصریح کرد: در تاریخ 28 خرداد در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نشستی تخصصی در زمینه تصویرگری مذهبی با حضور داوران این دوسالانه برگزار خواهد شد که در آن به بررسی و تحلیل آثار برگزیده این دوسالانه پرداخته خواهد شد.

لازم به ذکر است مه این نمایشگاه تا 30 خرداد در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) ادامه خواهد داشت.

برای دیدن آلبوم تصاویر مراسم افتتاحیه این دوسالانه اینجا را کلیک کنید

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه