pt

نمایشگاه دورهمی

۰۴ آبان ۱۳۹۲

.
نمایشگاه گروهی کارتون و کاریکاتور 3 تا 19 آبان در گالری مهروا برگزار می شود.

.
به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، کامبیز درم بخش، جواد علیزاده، داوود شهیدی، علی جهانشاهی، جمال رحمتی، حسن کریم زاده، فیروزه مظفری، هادی حیدری، سیامک پورجبار، بهزاد باشو، ایلیا تهمتنی، آروین، پیام برومند، سارا طبیب زاده و مهدی کریم زاده هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

.
این نمایشگاه با تلاش آروین برپا شده است. وی در مورد آن چنین نوشته است:
سوم آبان ماه 1392 ، درست یک‌صد و هشت سال و نوزده روز از ورود کاریکاتور و کارتون به ایران ، و رواج آن میان عموم مردم از طریقِ هفته‌نامۀ “ملانصرالدین” می‌گذرد. در طول یک قرن اخیر ، مطبوعات نخستین خاستگاه و بستر اصلی عرضه و ارائۀ کارِکاریکاتوریست‌ها و کارتونیست‌ها بوده است . در دهه‌های چهل و پنجاه خورشیدی کارِ این هنرمندان، مایه‌های هنری و روشنفکری بیشتری گرفت و جای خود را خارج از فضای روزنامه و رسانه‌های مطبوعه، در گالری‌های هنری باز کرد. در این رسانۀ تازه، کاریکاتور و کارتون فرصت رشد و شکوفاییِ بیشتری یافت و به گسترۀ وسیع‌ترِ مخاطب و بستر ماناتری دست پیدا کرد؛ ‌که هم رسالتش یا همان نقد و تصویر مضامینی ژرف بدون بهره از کلام را به جا می‌آورد، و هم ویژگی‌های بصری و زیبایی‌شناختیِ منحصر به فردش را در قاب و بر دیوار گالری‌ها نشان می‌داد و بر دیوارهای گرم خانه‌ها و مجموعه‌های هنری راهی باز می‌کرد. "دورِهمی" در امتداد همین مسیر است و با گردهماییِ چندی از بزرگان و پیشکسوتان این هنر در کنار نسل سوم و نام‌های آشنای این عرصه در مطبوعات و رسانه‌های نو.

.
گالری مهروا در تهران، کریم خان زند، خیابان شهید عضدی ( آبان جنوبی ) پلاک 38 واقع است و به غیر از روزهای پنجشنبه از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‎مندان خواهدبود.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه