pt

شبانه‎های پرویز کلانتری در گالری بوم

۱۴ آبان ۱۳۹۲
.

مجموعه‎ای از نقاشی‎های پرویز کلانتری نقاش و تصویرگر پیشکسوت با عنوان «شبانه‎ها» از جمعه 17 آبان ماه در گالری بوم به نمایش در می‎آید.

.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران به نقل از ایرنا، نمایشگاه شبانه‎ها در دو بخش آثار کلانتری را مرور می کند. در صحن عمومی گالری بوم مهمترین دوره‎های نقاشی این هنرمند پیشکسوت مرور می‎شود که شامل فضاهای نوستالژیک معماری‎های کویری، اتمسفرهای آرامش بخش روستاهای از دست رفتۀ ایرانی و حتی نقاشی‎هایی از عشایر است.

.

در بخش ویژۀ این نمایشگاه، در اتاقی که استاد کلانتری آن را « اتاق آبی» می‎نامد، مجموعه‎ای بسیار متفاوت شامل هفت تابلو به روی دیوار می‎رود که گویا از اعتراض و فریاد هنرمند حکایت می‎کند.

.

این هنرمند پیشکسوت متولد 1310 زنجان است و در دانشکدۀ هنرهای زیبای تهران به تحصیل پرداخته است و درسال 1338 در رشته هنرهای تجسمی دانش آموخته شد.

.

کلانتری بیش از50 سال است که نقاشی می‎کند و نزدیک به 26 کتاب کودک همچون «کدو قلقله زن»، «جمجمک برگ خزون»، «گل اومد بهار اومد» و «رنگین کمان» را تصویرگری کرده‎است.

.

وی تاکنون کتاب‎های «ولی اوفتاد مشکل‎ها»، «چهار روایت»، «نیچه نه، فقط بگو مشد اسماعیل» را روانه بازار نشر کرده است. همچنین مقالات بسیاری در مورد هنر و هنرمند ایرانی از این نقاش و تصویرگر در نشریات ایرانی منتشر شده است.

.

گالری بوم در تهران، خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ قرار دارد و علاقه‎مندان می‎توانند همه روزه به غیر از شنبه‎ها از ساعت 17 تا 20 از این آثار دیدن کنند.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه