pt

کارگاه‎های ششمین دوسالانۀ تصویرگری برگزار شدند

۲۰ آبان ۱۳۹۲

.

15 تا 18 آبان ماه کارگاه‎های تصویرگری چهار استاد صاحب سبک، در مجموعۀ فرهنگی ایوان شمس برگزار شدند.

.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، کریم نصر در کارگاه خود در روز 15 آبان، در مورد چگونگی به تصورکشیدن متونی که فاقد جنبه‎های تصویری جذاب هستند و همچنین در مورد چالش‎های تصویرگران در ارتباط با ساماندهی اثر، هنرجویان جوان حاضر در کارگاه را راهنمایی کرد. وی در بخش دیگر کارگاه، به ویژگی‎های تکنیک کلاژ پرداخت و هنرجویان به تجربه‎هایی در این زمینه پرداختند.

.

پژمان رحیمی‎زاده استاد دیگری بود که در روز 16 آبان، به آموزش تکنیک‎های مختلف در تصویرگری و امکانات و محدودت‎های هریک پرداخت. هنرجویان در طول کارگاه با هدایت وی کار در سه تکنیک مختلف را تجربه کردند.

.

رضا لواسانی نیز در کارگاه روز 17 آبان خود، به بحث در مورد ساختار و طراحی فضا در تصویرگری پرداخت و تصویرگران جوان را به مطالعه آثار سایر هنرمندان از این منظر فراخواند و در بخش دوم به ساده‎سازی عناصر و چگونگی پرداخت تصویری تأکید کرد و هنرجویان تجربه‎هایی را زیر نظر وی آزمودند.

.

فرشید شفیعی آخرین کارگاه را در روز 18 آبان اداره کرد. وی در بخش اول کارگاه به تشریح شیوۀ خود در چگونگی برخورد با متن برای تصویرگری و بیان تجربه‎های مختلفش پرداخت و در بخش دوم از هنرجویان خواست براساس یک متن کوتاه تعدادی اتود بزنند و سپس پیش طرح‎های اجرا شده را از منظر روایتگری و ساختار تصویری نقد کرد.

.


این کارگاه‎ها با مدیریت سمیه علی‎پور، به صورت رایگان برگزار شد و هنرجویان آن از میان راه‎یافتگان به بخش استعدادهای جوان و گروهی دیگر از تصویرگران جوان شرکت کننده در دوسالانه انتخاب شدند.

.

گزارش تصویری کارگاه‎ها

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه