pt

استاد نگارگر در اختتامیه دوسالانه نیایش

۳۱ خرداد ۱۳۸۹

عصر دیروز در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نمایشگاه آثار تصویرگری نیایش با سخنرانی استاد فرشچیان خاتمه ‌یافت.


به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران، مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار منتخب دوسالانه نیایش عصر دیروز30 خرداد ماه ساعت 18 در تالار نور موزه امام علی (ع) برگزار شد. این مراسم با حضور استاد محمود فرشچیان  و آقایان عابدی (مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس)، ضرابی (مدیر کل روابط عمومی آستان قدس)، حسینی (ریاست موزه ملک)، منبتی (معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)، طباطبایی (ریاست هیئت مدیره انجمن فرهنگی هنری تصویرگران)، بنی هاشمی (ریاست موزه امام علی (ع))، هاشمی شهرکی (مدیرعامل انجمن تصویرگران) و مدیران و مسئولان دیگر فرهنگی کشور در حضور هنرمندان و علاقه مندان هنر تصویرگری برگزار شد.


تشکر از انجمن تصویرگران


در ابتدای این مراسم سید حسین عابدی دبیر این دو سالانه با ارائه گزارش مختصری از دوسالانه نیایش گفت: هزار و 66 اثر به این جشنواره دو سالانه ارسال شد که از آن میان 300 اثر درباره زندگی و سیره امام رضا (ع)، 181 اثر با موضوع مشهد، شهری که از دور پیداست بود.
وی افزود: از این تعداد 82 درصد آثار دستی و 18 درصد آن دیجیتالی بود. در مجموع 101 اثر به نمایشگاه این دوسالانه راه پیدا کرد و از این میان نیز 12 اثر در مراسم اختتامیه برگزیده و تقدیر شد.
عابدی با تشکر از همکاری های صمیمانه و تخصصی انجمن تصویرگران و موزه هنر امام علی (ع)، اشاره کرد مرحله اول دوسالانه تصویرگری نیایش در 4 نمایشگاه در شهر مشهد برگزار شد و گفت: امروز نیز شاهد برگزاری مرحله بعدی این دو سالانه به همت این دوستان در تهران هستیم.

هنر تصویرگری ابزار فرهنگسازی


استاد محمود فرشچیان با اشاره به آثار زیبا و تاثیرگذار هنرمندان تصویرگر شرکت کننده در دوسالانه نیایش، بر هنر تصویرگری به عنوان یک هنر موثر در تعلیم و تربیت نصل آینده و ابزاری فرهنگساز تاکید کرد و گفت: هنرمندان تصویرگر نقش بسزایی در فرهنگسازی دارند و آثار این هنرمندان هر چه رساتر و استادانه تر اجرا شود تاثیر بیشتری بر مخاطب خود می گذارد.
در خاتمه، ایشان، خود را بعنوان یک طلبه هنر معرفی کرد و گفت عشق به هنر از اصلی ترین محرک های یک هنرمند است و در این راستا هیچ هنرمندی نباید از کار فراوان و طراحی و رنگ دور بماند.


دوسالانه تصویرگری نیایش در استان های کشور


علی هاشمی شهرکی، مدیر عامل انجمن فرهنگی تصویرگران، درباره برگزاری نمایشگاه از آثار منتخب نخستین دوسالانه تصویرگری نیایش گفت:نمایشگاه گزیده ای از آثار نخستین دوسالانه تصویرگری نیایش پس از برگزاری در موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، قرار است در استان های کشورمان نیز برپا شود.
وی ادامه داد: پس از شهر مشهد و تهران این نمایشگاه، از دهم تیر در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش گذاشته می شود.
شهرکی گفت:دوسالانه تصویرگری نیایش به همت مرکز آفرینش های آستان قدس رضوی و با همکاری انجمن فرهنگی تصویرگران قرار است هر دو سال یک بار بدون تاخیر برگزار شود.


در انتهای این مراسم از برگزیدگان این دوسالانه تقدیر شد و هدایایی نیز از طرف انجمن فرهنگی هنری تصویرگران به رسم یادبود تقدیم استاد محمود فرشچیان شد.


دو سالانه تصویرگری نیایش با همکاری موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، معاونت اجتماعی شهرداری مشهد و انجمن فرهنگی هنری تصویرگران در مشهد مقدس و پس از آن نمایشگاه منتخب آثار این دوسالانه در تهران برگزار شد. در این نمایشگاه تعداد 110 اثر تصویرسازی با محوریت مفاهیم معنوی نیایش در دین مبین اسلام، زندگی و سیره امام رضا(ع) و شهر مشهد در موزه هنر امام علی(ع) به نمایش درآمد.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه