pt

مراسم گشایش نمایشگاه 1+50 برگزار شد

۲۴ دى ۱۳۹۲

.

نمایشگاه 1+50 با حضور جمعی از تصویرگران و نویسندگان پیشکسوت و مسئولان و اعضای شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران و دیگر تصویرگران و هنردوستان، ساعت 17 دوشنبه 23 دی، در خانۀ هنرمندان گشایش یافت.

.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، این مراسم با سخنرانی کوتاه نوش آفرین انصاری رئیس هیئت مدیرۀ شورای کتاب کودک و کیانوش غریب‎پور رئیس هیئت مدیرۀ انجمن تصویرگران آغاز شد.

.

انصاری پس از بیان توضیحاتی در مورد تأسیس شورای کتاب کودک در 51 سال پیش توسط خانم میرهادی، راز تداوم شورا را جمع‎هایی دانست که در طول این سال‎ها تشکیل شدند و در کنار هم ماندند. وی با اشاره به ماسک‎های ساخته‎شده، آن را یکی از روش‎های داستان‎گویی و کار گروهی بر روی متن با کودکان عنوان کرد.

.

غریب‎پور نیز در سخنان کوتاه خود نقش شورای کتاب کودک را در زمینۀ رشد ادبیات کودک در ایران ارزنده برشمرد و خوداتکائی و عدم وابستگی این مجموعه را در طول این سال‎ها از نقاط قوت آن دانست.

.

1+50 نمایشگاهی است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس شورای کتاب کودک با همکاری انجمن تصویرگران در نگارخانه‎های بهار، تابستان، نامی و میرمیران خانۀ هنرمندان برگزار شده‎است و تا 2 بهمن ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه 90 اثر تصویرگری از 90 هنرمند و 41 صورتک (ماسک) از داستان‎های ایرانی، که توسط 41 تصویرگران ساخته شده‎اند، به نمایش درآمده‎است.

.

علاقه‎مندان می‎توانند برای بازدید بین ساعت 14 تا 20، به باغ هنر واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی مراجعه کنند.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه