pt

«نمایشگاه سال تصویرگری» برگزار شد

۲۵ تير ۱۳۸۹

این نمایشگاه که دیروز 24 تیر ماه با هدف نشان دادن پیشرفت‌ها و فعالیت‌های اخیر تصویرگران کتاب و زنده نگه داشتن پیام «ما تصویرگر هستیم» در موزه امام علی (ع) برگزار ‌شد، در مراسم افتتاحیه خود میزبان گروه زیادی از تصویرگران و علاقه مندان به این هنر بود.

در حاشیه این نمایشگاه،  نمایشگاهی به یادبود زنده‌یاد مرتضی ممیز و نسرین خسروی، از آثار این هنرمند فقید افتتاح شد. در نمایشگاه استاد ممیز آثار مذهبی وی و در نمایشگاه زنده یاد خسروی در کنار آثار به یادماندی ایشان، تعدادی از آثار جدید مربوط به سال اخر زندگی و تمامی لوح ها، جوایز و کتاب های منتشر شده این هنرمند به نمایش درآمد.

در میان بازدیدکنندگان نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت هنر تصویرگری نیز حضور داشتند. هنرمندانی چون: نورالدین زرین کلاک، محمدرضا دادگر، اسماعیل سهی، بهزاد غریب پور و...

از دیگر برنامه های این مراسم رونمایی از کتاب سال 88 تصویرگری بود که این کتاب بدست استاد بهزاد غریب پور رونمایی شد. ایشان قبل از رو نمایی از کتاب به نمایش آثار استاد ممیز و خسروی به عنوان اتفاقی ویژه اشاره کرد و گفت: «از تمامی بازدیدکنندگان می خواهم که با دقتی خواص به این آثار توجه کنید، چون که آثار استاد ممیز هنوز پر از زندگی و آثار نسرین خسروی مالامال از حس زنانگی و زیبایی است.»

غریب پور در مورد کتاب سال 88 گفت: « این کتاب سال بسیار زیبا، با طراحی فوق العاده و بسیار نفیس منتشر شده است.»


نمایشگاه سال تصویرگری امسال با آثاری از فرشید مثقالی، صادق صندوقی، محمدرضا دادگر، محمدعلی بنی اسدی، بهزاد غریب پور، اسماعیل سهی، رضا لواسانی، فریده شهبازی، عطیه مرکزی، فاطمه رادپور، علیرضا گلدوزیان، پژمان رحیمی زاده، کیانوش غریب پور، کمال طباطبایی، مهرنوش معصومیان، نفیسه شهدادی، مهران زمانی و تعداد زیادی از هنرمندان تصویرگر ایران برگزار شد.

انجمن تصویرگران به عنوان برگزار کننده این نمایشگاه در نظر دارد تا نمایشگاه سال تصویرسازی را هر ساله برگزار کند. انجمن  این نمایشگاه بزرگ را از سال آینده  با فراخوان عمومی به شکل ملی برگزار خواهد کرد.

نمایشگاه سال تصویرگران تا تاریخ 10 مرداد ماه در موزه امام علی (ع) برپا خواهد بود.


آلبوم تصاویر مراسم افتتاحیه نمایشگاه سال تصویرگری

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه