pt

نمایشگاه شاهنامه نگاری

۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

.
نگارخانۀ لاله نمایشگاه شاهنامه‎نگاری را با حضور تعدادی از هنرمندان نقاش و حجم‎پرداز معاصر به یاد استاد عربعلی شروه برگزار می‎کند.

.
به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، شاهنامه‎نگاری آثار نقاشی و حجم 35 هنرمند شامل ابوالفضل لیره، اکبر نیکان‎پور، آگرین لطف‎اله‎زاده، پرویز معزز، ترانه صادقیان، جعفر نجیبی، جمشید حقیت‎شناس، حمید فام، حمیدرضا قیاسی، رضا افسری، رضا هدایت، سمانه فاطمی، سهیلا تبریزی، سیروس آقاخانی، شیوا شروه، صادق تبریزی، عباس شهسوار، عربعلی شروه، علی بوذری، علی ندایی، فرشید داودی، فریماه تابعی، کیوان عسگری، مرضیه قره داغی، مهدی حسینی، مهرنوش سنقری، مینا حسن‎زاده، نازیلاسمیعی، ناصر محمدی، الهام زمانی‎زاده، الهام سروش‎نیا، هانیبال الخاص، همایون موسوی، الهه سروش‎نیا و یعقوب عمامه پیچ را با موضوع شاهنامه گرد هم آورده‎است.

.
شاهنامه در ادوار کهن هنر ایران همواره دستمایۀ هنرمندان هنرهای تجسمی بوده، و چه بسا منبع الهام برای سایر هنرها. از وجوه قابل توجه شاهنامۀ فردوسی اهمیت شاعر به تخیل‎پردازی است که از نکته‎های اساسی هنر به شمار می‎آید. آثار به جا مانده از نقاشانی که شاهنامه را به تصویر کشیده‎اند اکنون گنجینه‎ای گرانبها برای ایران است.

.
زنده یاد عربعلی شروه (نقاش و پژوهشگر) به ادبیات ایران عشق می‎ورزید. بخصوص برای شاهنامه ارزشی ویژه قائل بود و به همه خواندنش را توصیه می‎کرد و باور داشت که زنده نگهداشتن ادبیات و رجوع به آن می‎تواند برای هنرمند منبعی غنی و بی بدیل باشد.

.
آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه 2 خرداد 1393، ساعت 16 تا 20، برگزار خواهدشد و تا 27 خرداد از ساعت 9 تا 19 به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهدبود.
نگارخانۀ لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله واقع است. (تلفن:88960492)

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه