pt

نامزدان هانس کریستین اندرسن در تهران

۰۴ خرداد ۱۳۹۳

.
نمایشگاهی از کتاب‌های نامزد دریافت جایزۀ هانس کریستین اندرسن سال 2014، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درحال برگزاری است.

.
به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران به نقل از کانون پرورش فکری، این نمایشگاه 180 جلد کتاب را از آثار 28 نویسنده و 30 تصویرگر از سراسر جهان را تا 9 خرداد به نمایش گذاشته است.

.
ناهوکو اوهاشی نویسندۀ ژاپنی و راجر ملو تصویرگر برزیلی به عنوان برگزیده این جایزه معرفی شده‎اند. این درحالی است که نویسندگانی چون هوشنگ مرادی کرمانی از ایران، تد ون لیشات از هلند، میریام پرسلر از آلمان، رناتا ولش از اتریش و ژاکین ودسون از آمریکا ، و تصویرگرانی نظیر روتروت سوزاین برنر از آلمان، جان برنیگام از بریتانیا، اوا لیندستروم از سوئد، فرانسواز پلیس از فرانسه و ایویند تورستر از نروژ به بخش نهایی این رﻗﺎﺑﺖ ﺑﯿﻦ‌اﻟﻤﻠﻠﯽ در ﻋﺮﺻۀ ﮐﺘﺎب ﮐﻮدک و ﻧﻮﺟﻮان راه یافته بودند.

.
جایزۀ هانس کریستین اندرسن یا نوبل کوچک معتبرترین جایزۀ ادبی و هنری در حوزۀ ادبیات کودکان است که از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب‌های کودکان هر دو سال یک بار، به مجموعۀ آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می‌شود. ﺳﺤﺮ ﺗرهنده منتقد و پژوهشگر ادبیات کودکان به عنوان داور ایرانی ﺟﺎﯾﺰه جهانی هاﻧﺲ ﮐﺮﯾﺴﺘﯿﻦ اﻧﺪرﺳﻦ در این دوره و دورۀ گذشته این آثار را برای برپایی نمایشگاه در اختیار کانون قرار داده‎است.

.
این نمایشگاه تا 9 خرداد از ساعت 10 تا 18 واقع نگارخانۀ مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌-هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درخیابان حجاب، پذیرای علاقه‌مندان است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه