pt

۱۹ مرداد ۱۳۹۳

.

گالری لاله سومین نمایشگاه نقاشان معاصر ایران با عنوان "تشنه بر کرانۀ سپیدرود" را با حضور گروهی از هنرمندان گیلانی برگزار می‎کند.

.

در این نمایشگاه آثار نقاشی 35 نفر از هنرمندان پیشکسوت و جوان گیلانی ساکن تهران و استان گیلان حضور دارد، در معرض دید و بررسی علاقمندان قرار خواهد گرفت.

.

حسین محجوبی، فاطمه روشن ضمیر(گوجی)، محمد تقی مرتاض هجری، خسرو روشن، محمد حسن رضایی، کریم نصر، فرامرز توحیدی، نعمت لاله‎ای، پرویز روزبه، جمشید حقیقت‎شناس، داور یوسفی، صمد توانا، حمیدرضا جهانی، فریدون امیدی، مهناز پسیخانی، محمود فخری‎نژاد، محمد زحمتکش، افشین آماده، رشید غلامی‎پور، احمد منتظری، شاهین آروین، حسین نوروزی، مازیار عمادزاده، مظفر تقوا بلسی، امید ژاله، امین شاهد، مرتضی زاهدی، زنده یاد علی عامه‎کن، حسن عامه‎کن، امیر سقراطی، امیر شعبانی‎پور، آیدین خان کشی‎پور، امین باقری، سوده بخشنده و المیرا روزبه 35 هنرمند گیلانی ساکن تهران و استان گیلان‎اند که در این نمایشگاه حضور دارند.

.

کریم نصر در یادداشت نمایشگاه چنین نوشته است:

"گیلان در عرصۀ هنرهای تجسمی ایران موقعیتی ممتاز دارد. شمار قابل توجهی از هنرمندان هنرهای تجسمی از این خطه برخاسته‎اند، اماعجب آن که به رغم بالیدن در آغوش طبیعت، شیوۀ "طبیعت گرایانه" و بازسازی طبیعت نقشی ناچیز در آثار این هنرمندان دارد. اینان حتی وقتی به تجلیل از زاد بوم خود می‎پردازند نیز با زبانی بصری پیکره‎ها ورویدادها را می‌نمایانند. این ماجرا از زمان جلیل ضیاء‎پور تا به امروز به همین منوال گذشته است. چه رازی در این نهفته است؟

مهم‎تر آنکه شمار زیادی از نقاشان این جغرافیا می‌نویسند، نقد می‎کنند و در عرصۀ چالش‌های نظری نیز قلم می‌زنند. اینها در پی چیستند؟ از چه روی هنرمندان این قوم عرصه‌های عمل و نظر را مدام می‌کاوند؟ آیا پیوندی میان تاریخ، زیست بوم و آرمان‎های آنها نهفته است؟ آیا دریا و رودهای جاری در رویای این هنرمندان آرمانی در نهاد آنان به ودیعه نهاده؟ البته که چنین است: مگر می‎شود پیوندی میان آب و آسمان و خاک و روان تنیده نشود. دم به دم نوشدن آموزه سپید رود است. شاید راز بی‎قراری نقاشان کرانه سپیدرود در این است؛ تمنای نوشدن، همیشه. عطشی که هیچ گاه فرو نمی‌نشیند. عطش یافتن راه‎های نو، تشنه بر کرانه سپید رود ."

.

این نمایشگاه که به کوشش مظفر تقوی بلسی گردآوری شده است، روز جمعه 24 مرداد از ساعت 16 تا 20 گشایش می‎یابد و تا  17 شهریور از ساعت 9 تا 19 به استثنای ایام تعطیل جهت بازدید و خرید به روی علاقه‎مندان گشوده خواهدبود.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی واقع است.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه