pt

فراخوان همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان

۱۲ شهريور ۱۳۹۳
.

فراخوان پنجمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان «رمان نوجوان» و سومین جشنوارۀ پژوهش (جشنوارۀ رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر در قلمرو ادبیات کودک و نوجوان) منتشر شد.

.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، این فراخوان توسط مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز منتشر شده است که در روزهای 15 و 16 اردیبهشت 1394، در شیراز برگزار خواهدشد.

.
در مقدمۀ فراخوان چنین آمده است:

پنجمین همایش مرکز مطالعات ادبیات کودک به داستان و رمان نوجوان ویژه شده‌است. بحث در هستی و چیستی این ادبیات همچنان از موضوع‎های مورد بحث منتقدان و صاحبنظران ادبیات کودک و نوجوان در ایران و جهان است. به جز این، هرچند مسأله‌ها و مشکل‎های این ادبیات در ایران تاکنون مورد بحث و گفتگوی بسیار قرارگرفته اما بسیاری از این موردها همچنان ناگشوده باقی‌مانده و در انتظار بحث‎ها و نقدهای تازه‌اند. بجز موردهایی که در این فراخوان پیشنهادشده‌اند، هیأت علمی همایش از هرگونه طرح و ایدۀ نو در پیشنهادهای استادان، محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی استقبال می‌کند. همچون همایش‎های پیشین، این همایش نیز سالنی را به تازه‌های «نقد و نظریه» و نیز «روش‌شناسی در ادبیات کودک» ویژه خواهدکرد که به همۀ بحث‎های نظری تازه که در قلمرو ادبیات نوجوان نباشد نیز مجال طرح می‌دهد.

.

این همایش، همچون همایش‎های پیشینِ مرکز فرصتی مغتنم است که یک بار دیگر استادان، محققان و صاحبنظران برجستۀ ادبیات کودک کشور و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ادبیات کودک ایران و دیگر استادان و دانشجویانی که در رشته‌های گوناگون دانشگاهی به خانوادۀ ادبیات کودک پیوسته‌اند گرد هم آیند و به هم‌اندیشی در موضوع‎های مورد علاقۀ خویش بپردازند.

.

برای مطالعۀ فراخوان به اینجا بروید.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه