pt

هنرمندان جوان برگزیده معرفی شدند

۳۱ تير ۱۳۸۹

مراسم اختتامیه بخش هنرهای تجسمی جشنواره ملی جوان ایرانی برگزار شد


به گزارش روابط عمومی انجمن فرهنگی هنری تصویرگران، مراسم اختتامیه بخش هنرهای تجسمی جشنواره ملی جوان ایرانی عصر روز 27 تیرماه با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد و مهرداد بذرپاش، رئیس سازمان ملی جوانان  برگزار شد. این مراسم با اجرای گروه موسیقی با دف و سازهای کوبه‌ای آغاز شد. پس از این اجرا دبیر کل بخش هنرهای تجسمی جشنواره ملی جوان ایرانی، سید مسعود شجاعی طباطبایی با بیان این‌که 1488 اثر به نمایشگاه راه یافت. شجاعی طباطبایی گفت: 17هزار و 407 اثر به دبیرخانه این بخش جشنواره ارسال شد و از این تعداد 1488 اثر پذیرفته شد و به نمایشگاه راه یافت. در مجموع، 6 هزار و 821 نفر دراین بخش جشنواره شرکت کردند که از این تعداد 4 هزار و 114 نفر خانم و 2 هزار و 707 نفر آقا بودند. 4069 نفر از شرکت کنندگان شهرستانی و 2752 نفر تهرانی بودند.


شجاعی گفت: نخستین جشنواره ملی جوان ایرانی، از هشتم اسفند 88 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. این جشنواره با هدف افزایش نشاط اجتماعی، بسترسازی، امید به آینده و توجه به موضوع جوان و خودباوری برگزار شد و زمینه شناسایی جوانان توانمند را فراهم کرد. بر اساس تعریف سازمان ملی جوانان، مخاطبان این جشنواره جوانان 14 تا 29 سال بودند. وی ادامه داد: این جشنواره در هفت رشته و 21 گرایش برگزار شد. نگارگری با گرایش‌های نگارگری، تذهیب، گل و مرغ، تشعیر و طراحی فرش، طراحی و نقاشی، عکاسی با دو گرایش مستند و نگاه نو، کاریکاتور با دو گرایش کاریکاتور چهره و کارتون موضوعی و همچنین پوستر تصویرسازی در دو گرایش، رشته‌ها و گرایش‌های این بخش از جشنواره بودند.


پس از سخنان شجاعی، کیارنگ علایی، جوان‌ترین داور این بخش از جشنواره، بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد. در بیانیه هیئت داوران آمده است: این جشنواره معرف آخرین تلاش‌ها، جستجوها و پژوهش‌های هنرمندان جوان طی سال‌های اخیر است. از آن‌جا که آینده هنری ایران با هنر نسل جوان حاضر در جشنواره رقم خواهد خورد، می‌توان با نگاه به آثار رسیده، چهره هنرهای تجسمی ایران و توان و بضاعت این هنر طی سال‌های آینده را مورد بررسی قرار داد و سمت و سوی مناسبی را فراخور این حضور مشتاق نسل جوان، ترسیم کرد.


در ادامه مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان، برگزار شد. در میانه برنامه اهدای جوایز مهرداد بذرپاش، رییس سازمان ملی جوانان، در مراسم جشن اختتامیه و اهدای جوایز بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره ملی جوان ایرانی، طی آئینی، از این کتاب رونمایی کرد. این کتاب که در 520 صفحه تمام رنگی چاپ و منتشر شده است، 1488 اثر را در خود جای داده است. یعنی تمامی آثاری که به نمایشگاه بخش هنرهای تجسمی جشنواره ملی جوان ایرانی راه پیدا کرده‌اند، در این کتاب منتشر شده‌اند. بنا بر گفته مسعود زنده‌روح قرار است از 15 مردادماه به بعد این کتاب به صورت رایگان در اختیار هنرمندانی قرار بگیرد که آثارشان به جشنواره راه پیدا کرده است.


در پایان برنامه سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر و تشکر از مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان، از برپایی این گونه جشنواره ها و حمایت تمامی دستگاه‌های اجرایی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ جهت برپایی جشنواره های جوان خبر داد.


اسامی برندگان و تقیرشدگان گرایش تصویرسازی بخش تجسمی جشنواره ملی جوان ایرانی به شرح زیر اعلام می‌گردد:


گرایش تصویرسازی بزرگسال


نفر اول: مریم مولیایی
برنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به همراه 20 میلیون ریال وجه نقد
نفر دوم: محمود مختاری مهربانی
برنده دیپلم افتخار به همراه 15 میلیون ریال وجه نقد
نفر سوم: سیدمیثم موسوی
برنده دیپلم افتخار به همراه 10 میلیون ریال وجه نقد


تقدیر ویژه: نگار متولی میدان‌شاه
برننده لوح تقدبر و یک سکه بهار آزادی


هنرمندان شایسته تقدیر:
عسل فلاح شهرک، احسان حاجی بابایی، سیدمحمدحسین میرباقری، میثم برزا، مینا محمدبیکی کاسوائی

گرایش تصویرسازی کودک و نوجوان


نفر اول: فریدالدین ملایی
برنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به همراه 20 میلیون ریال وجه نقد
نفر دوم: سحر حقگو
برنده دیپلم افتخار به همراه 15 میلیون ریال وجه نقد
نفر سوم: سارا نارستان
برنده دیپلم افتخار به همراه 10 میلیون ریال وجه نقد


هنرمندان شایسته تقدیر:
فرناز کودک جهانی، نرجس‌سادات محمدی، فاطمه سادات درت‌التاج طهرانی، مریم مولیایی، سیدمیثم موسوی، هاجر سلیمی نمین

لیست اسامی دیگر برگزیدگان

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه