pt

دشت گریان در نگارخانۀ لاله

۰۴ آبان ۱۳۹۳

.

نگارخانۀ لاله با هدف بررسی حماسۀ عاشورا در آثار تصویرگری، نمایشگاهی از آثار 31 هنرمند از نسل‎های مختلف تصویرگری معاصر را با عنوان "دشت گریان" برگزار می‎کند.

.

تصویرسازی روایات دینی به موازات ادبیات دینی از دیرباز تاکنون در کتاب‎های تصویری و دیگر آثار هنری وجود داشته‎است. در این میان تشریح حماسه عاشورا نقش و جایگاه ویژه‎ای نزد هنرمندان داشته‎است که بیشتر در قالب مصورسازی کتاب، نقاشی روی کاشی در تکایا، خیالی نگاری(نقاشی قهوه‎خانه) و نقاشی پشت شیشه جلوه گر بوده‎است.

در دوران معاصر گرچه تصویرسازی عاشورایی برای مخاطب بزرگسال بیشتر به پوسترها و بیلبردها محدود شد، ولی این گونۀ ادبی تصویری یکی از گونه‎های شاخص و با اهمیت در ادبیات کودکان باقی ماند و ناشران معتبری به نشر کتاب‎هایی با این مضمون پرداختند که برای بزرگسالان نیز جذاب بوده‎است.

.

دشت گریان با نگاهی به دستاورد تصویرگران در سال‎های اخیر، 38 اثر از فیروزه گل‎محمدی، محمدعلی بنی‎اسدی، مهنوش مشیری، محمدرضا دادگر، بنفشه احمدزاده، عطیه بزرگ‎سهرابی، حمیدرضا بیدقی، علی بوذری، راحله برخورداری، هدی حدادی، سحر حق‎گو، نرگس دلاوری، روشنک درخشانی، مجید ذاکری، پژمان رحیمی‎زاده، پیمان رحیمی‎زاده، فرشید شفیعی، علی هاشمی‎شهرکی، مهکامه شعبانی، امیر شعبانی پور، نوشین صفاخو، کمال طباطبایی، حسام طباطبایی، کیوان عسگری، حسن عامه‎کن، کیانوش غریب‎پور، عطیه مرکزی، مانلی منوچهری، رضا مکتبی، عاطفه ملکی‎جو، مریم نیکخواه ابیانه و امیر نساجی را به نمایش درآورده است.

.

این نمایشگاه روز یکشنبه 4 آبان برابر با اول محرم، از ساعت 16 تا 20، در نگارخانۀ لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله گشایش خواهدیافت و تا 28 آبان از ساعت 9 تا 19 دایر خواهدبود.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه