pt

نگارخانۀ مریم با نمایشگاه داستان پیامبران بازگشایی می‎شود

۰۴ اسفند ۱۳۹۳

.

نگارخانۀ مریم پس از بازسازی همزمان با افتتاح نمایشگاه داستان پیامبران بازگشایی می‎شود.

.

به گزارش انجمن تصویرگران به نقل از سایت فرهنگ و هنر، در این نمایشگاه 44 اثر تصویرسازی از سیدحسام‎الدین طباطبائی شامل شرح زندگی 21 تن از انبیای الهی از حضرت آدم(ع) تا پیامبر اعظم (ص) به نمایش در خواهد آمد. او در آثار این مجموعه تلاش داشته است تا روایتی مصور از زندگی پیامبران را با اقتباس از قصص قرآنی ارائه کند و در ساماندهی تصاویر نمایش همزمان یک یا چند رخداد مهم را در قالب دو تا سه تصویر تجسم ببخشد.

.

سیدحسام‎الدین طباطبایی متولد 1352 و دانش آموخته رشتۀ ارتباط تصویری دانشگاه آزاد اسلامی است. وی عضو انجمن تصویرگران است و تاکنون تصویرگری بیش از 120 عنوان کتاب کودک و نوجوان و مدیریت هنری نشریه‎های مختلف و برگزاری بیش از 10 ورکشاپ و داوری جشنواره‎های فجر وعاشورایی را در کارنامۀ هنری خود دارد. او همچنین برندۀ بیش از 15 جایزۀ داخلی و بین‎المللی از جمله پادورا (ایتالیا)، نمایشگاه تصویرسازی بلگراد، جشنواره خیال و رویا و جشنواره جهان اسلام است.

.

نگارخانۀ مریم در شرایطی بازگشایی می‎شود که پیش از این در اختیار خانۀ کاریکاتور بود و مدتی نیز با هماهنگی آن مجموعه به نمایش آثار اعضای انجمن تصویرگران اختصاص داشت. 

این نگارخانه با مساحت 150 مترمربع و ظرفیت نمایش نزدیک به 60 اثر، قرار است همانند نگارخانه‌های لاله و باغ موزۀ هنرهای ایرانی به صورت مرکزی مستقل تحت نظارت و مدیریت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با رویکرد اقصاد و هنر به صورت حرفه‎ای فعالیت کند.

.

آیین بازگشایی این نگارخانه و گشایش نمایشگاه ساعت 16 روز چهارشنبه 6 اسفند 1393، در خیابان کریمخان، نبش خیابان استاد نجات الهی شمالی، بوستان حضرت مریم(س)، برگزار خواهدشد و بازدید از آن تا 24 اسفند از ساعت 10 تا 18، به غیر از روزهای تعطیل، میسر خواهدبود.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه