pt

فراخوان جایزۀ پوستر زمین سبز

۲۶ اسفند ۱۳۹۳

.

جایزۀ پوستر زمین سبز در راستای حضور ایران در اکسپوی 2015 میلان برگزار می‎شود.

.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، این اکسپو با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» از اردیبهشت تا آبان ١٣٩۴ در شهر میلان، میزبان کشورهای جهان خواهدبود.

.

اکسپو، سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک است که به‌دلیل اهمیت بسیار بالای آن، به «المپیک فرهنگ ملل» شهرت دارد و هر پنج سال یک‌بار در یک کشور برگزار می‌شود.

.

زمین سبز، مسابقه‎ای ملی است که با همکاری دو وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‎شود و هدف‎های اساسی آن 1- تأکید بر شعار اصلی اکسپو به‌عنوان موضوع حال و آینده بشریت و زمین، 2- بازنمایی تأکید باورهای دینی ایرانیان در احترام به غذا و منابع طبیعی و 3- معرفی رویداد اکسپو به‌عنوان گردهمایی بزرگ تمدن‌های جهان و نقش آن در توسعه است. 

.

محتوا و موضوع اصلی مسابقه:

.

1- تغذیۀ زمین، انرژی برای حیات

2- سفرۀ جهانی، فرهنگ ایرانی

.

مضمون‎های مورد نظر در طراحی پوسترها: 

.

- طبیعت، انرژی و زمین: حفظ منابع طبیعی و سرمایه‎های ملی- کاربرد فناوری‎های نوین در حفظ زمین و انرژی- بهینه‎سازی مصرف انرژی- حفظ زمین و ذخیرۀ انرژی- فضای سبز، تنفس زمین- آلودگی محیط زیست- بحران زباله‎ها

.

- غذا: غذا و فرهنگ ملل- غذا و فرهنگ ایرانی- غذا برای جهان- غذا و زمین

.

جایزه‎ها

.

نفر اول؛ تندیس، دیپلم افتخار و 70 میلیون ریال
نفر دوم؛ تندیس، دیپلم افتخار و 50 میلیون ریال
نفر سوم؛ تندیس، دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال
نفر چهارم؛ تندیس، دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال
نفر پنجم؛ تندیس، دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال

جایزۀ ویژه؛ سفر برنده به اکسپوی میلان 2015

.

مهلت ارسال آثار تا ۱۷ فروردین سال ۱۳۹۴، تعیین شده‎است و داوری آثار در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۴، انجام می‌شود. آثار پذیرفته‌شده در دهۀ اول اردیبهشت ۱۳۹۴، در یکی از گالری‌های معتبر تهران به نمایش گذاشته و جایزه‌ها در افتتاحیه این نمایشگاه اعطا خواهدشد. نیز برگزیده ای از آثار در محل غرفه ایران در اکسپو به‌نمایش درخواهد آمد و به هنرمندانی که اثرشان در نمایشگاه پذیرفته شده، گواهی شرکت و یک نسخه کتاب از مجموعۀ پوستر‌ها اهدا خواهدشد.

.


.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه