pt

نمایشگاه تهران-بلونیا 2015 گشایش یافت

۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
.

نمایشگاه تهران-بلونیا 2015 در گالری هنر باغ موزۀ قصر گشایش یافت.

.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، این نمایشگاه طی مراسمی در بعدازظهر جمعه 18 اردیبهشت، با حضور "روبرتا کینی"، رئیس نمایشگاه کتاب کودک بلونیا، نوش‎آفرین انصاری رئیس شوریا کتاب کودک و مسئولان انجمن تصویرگران و جمع زیادی از تصویرگران پیشکسوت و جوان و هنردوستان آغاز شد.

.

در ابتدای این مراسم علی بوذری به نمایندگی از انجمن تصویرگران توضیحانی را در مورد نمایشگاه ارائه کرد. وی تهران-بلونیا 2015 را برنامه‎ای در ادامۀ برنامه‎ریزی و ادارۀ غرفه ایران در نمایشگاه بلونیای 2015 توسط انجمن تصویرگران عنوان کرد و از موسسۀ نمایشگاه‎های فرهنگی به دلیل دعوت از خانم روبرتا کینی تشکر کرد. وی در ضمن از مسئولان باغ موزۀ قصر، به دلیل میزبانی و حمایت از این نمایشگاه، و از شورای کتاب کودک و کانون پرورش فکری نیز به دلیل همکاری در برپایی نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد.

.

روبرتا کینی نیز در سخنان خود از حضورش در ایران و در نمایشگاه تهران-بلونیا 2015 ابراز خوشحالی کرد. وی تصویرگری ایران را توانا و ارزشمند ارزیابی کرد به طوری که هرساله تعدادی از آنان در نمایشگاه بلونیا حضور پیدا می‎کنند.

.

نوشین انصاری نیز در بیان اهمیت ایران در نمایشگاه بلونیا، ایران را یکی از 16 کشوری عنوان کرد که مسئولان بلونیا از آنها درخواست کردن که برای کاتالوگ ویژۀ پنجاهمین سالگرد تاسیس نمایشگاه، مطلب ارائه دهند و دومقاله در زمینۀ وضعیت تصویرگری و نشر ایران به چاپ رسید.

.

این نمایشگاه توسط انجمن تصویرگران و با حمایت باغ موزۀ قصر در قالب چهار بخش شامل آثار راه‎یافته به نمایشگاه بلونیا 2015، تعدادی از آثار راجر ملو برندۀ جایزۀ هانس کریستین اندرسن، آثار تصویرگران ایرانی راه‎یافته به نمایشگاه بلونیا طی 10 سال گذشته و کتاب‎های ایرانی برگزیده در بخش افق‎های نو نمایشگاه بلونیا، طی 50 سال گذشته برگزار شده‎است. 

.

نمایشگاه تا 24 اردیبهشت از ساعت 9 تا 19 به باغ موزۀ قصر به نشانی انتهای خیابان مطهری، بعداز تقاطع شریعتی، میدان پلیس، به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهدبود.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه