pt

بزرگداشت پرویز کلانتری در خانۀ هنرمندان ایران

۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

.

خانۀ هنرمندان ایران با همکاری موسسۀ انسان‌شناسی و فرهنگ، از پرویز کلانتری تقدیر می‌کند.

.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران به نقل از خبرگزاری مهر، بزرگداشت پرویز کلانتری با حضور و سخنرانی اهالی فرهنگ و هنر ایران چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۱۷، در تالار استاد جلیل شهناز خانۀ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

.

در این مراسم که به پاس یک عمر فعالیت هنری کلانتری در عرصۀ هنرهای تجسمی و ادبیات ایران برگزار می‌شود، هنرمندانی چون محمد سریر، ایرج کلانتری، غلامرضا امامی، محمدابراهیم جعفری، محمدرضا اصلانی، نصرالله افجه‌ای و ناصر فکوهی سخنرانی خواهندکرد.

پخش نماهنگی از کارهای هنری پرویز کلانتری و پخش فیلم مصاحبۀ این هنرمند با ناصر فکوهی از دیگر بخش‎های این برنامه خواهدبود.

.

پرویز کلانتری -نقاش، تصویرگر، نویسنده و روزنامه‌نگار- ۱۸ آذر سال گذشته به دلیل سکتۀ مغزی در بیمارستان بستری شد و اکنون در منزلش روند بهبودی را طی می‌کند. 

او متولد ۱۳۱۰ در زنجان و دانش‌آموختۀ دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تصویرسازی بسیاری از کتاب‎های درسی و داستانی، شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعدد در داخل و خارج از ایران و انتشار چندین مجموعۀ داستان بخشی از فعالیت‌های حرفه‎ای و هنری کلانتری است. همچنین اثری از وی در فهرست تمبرهای ویژۀ سازمان ملل چاپ شده است و تابلوی «شهر ایرانی» اش نیز در مقر سازمان ملل در نایروبی قرار دارد.

 


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه