pt

چشم‎هایم: تجربه‌های غلیظ تاریکی

۱۱ شهريور ۱۳۹۴

.

نقاشی‎های پژمان رحیمی‌زاده در نمایشگاهی با نام چشم‎هایم: تجربه‌های غلیظ تاریکی به نمایش در می آید.

.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، این نمایشگاه که در گالری طراحان آزاد برگزار می‎شود 16 اثر از این هنرمند تصویرگر و نقاش را به نمایش درخواهدآورد و در بیانیه آن، امیرحسین سیادت، منتقد هنری، چنین نگاشته است:
«گذار یعنی پوست انداختن؛ از کالبدی به کالبدِ دیگر شدن. کشاکشی‌ست بر سرِ این که هر چیز همان‌طور که هست باشد و بماند یا زیر و رو شود، آن گونه که زمانه ‌طلب می‌کند. میانِ تمنای ثبات و سودای تغییر؛ میانِ سکون و حرکت. ریشه‌ها و شاخه‌ها با تیشه‌ و تبر سرشاخ‌ می‌شوند و یاس‎ها با داس‌. یک سوی آیین گذار بنای بالیدن دارد. می‌خواهد رشد کند و قد بکشد. طرفِ دیگر امّا کارش برچیدن است و هرس‌کردن و بر‌افراشتن چار‌چوب‌های ملال. یکی پیچکی‌ست پیوسته در کارِ کشفِ روزنه‌ها و گذر از پیچ و خم‌های رخنه‌ناپذیر، و آن دیگری سراپا مسرورِ سلاخیِ ساقه‌هاست. این حکایتی‌ست افسونگر از آغاز تا امروز، و گویی از ازل تا ابد، که هر بار رخت عوض می‌کند، چهره می‌آراید و با شمایلی نو نقش می‌بندد. و هر بار آن‌قدر بیخِ گوش است و به چشم آشنا که انگار دیگر نمی‌شود شنیدش؛ نمی‌توان دیدش. شنیدن اما بسنده نیست؛ باید در سکوت به تکان‌ها و ترک‌ها، به شکستن‌ها و شکفتن‌های این رُشدِ دردناک گوش سپرد. دیدن بسنده نیست؛ باید خرامیدن و دست‌افشانیِ رستنی‌های باغچه‌ را از منظری نو به تماشا نشست.»

.
نمایشگاه روز جمعه 13 شهریور 1394 از ساعت 16 تا 20، در گالری طراحان آزاد با نشانی تهران، میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره 5 (88008676)  آغاز می‎شود و تا 18 شهریور به غیر از پنجشنبه‎ها برای بازدید مهیا خواهدبود. 


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه