pt

آثار 12 تصویرگر در پوسترهای هفتۀ ملی کودک

۰۹ مهر ۱۳۹۴
.

12 تصویرگر در طراحی شخصیت‎های پوسترهای هفتۀ ملی کودک مشارکت کردند.

.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران به نقل از کانون پروش فکری، پوستر بخش اصلی این رویداد ملی، علاوه بر شعار محوری «دنیا با لبخند کودکان زیباست»، تصاویری از شخصیت کودکان اقوام مختلف ایران را در خود جای داده، به نوعی معرّف پوشش و فرهنگ کودکان مناطق ایران‌ است که زیر نظر شاپور حاتمی جرا شده است. 

.

به گفتۀ حاتمی، با تعیین شعار محوری این هفته، یک کارگاه تصویرگری با حضور 8 تصویرگر کتاب کودک زیر نظر کورش پارسانژاد سرپرست واحد گرافیک کانون برگزار شد که هر تصویرگر پوستر و تصویرسازی خود را بر اساس این شعار، ترسیم کردند و از آنها خواسته شد برای استفاده در پوستر نهایی، از آنها خواسته شد که یک یا چند شخصیت کودک از میان اقوام ایرانی طراحی کنند. 

.

نیلوفر برومند، نسیم بهاری، شیوا ضیایی، حدیثه قربان، عطیه ضیغمی، فاطمه حق‌نژاد، سحر حقگو و حسن موسوی، 8 تصویرگر حاضر در کارگاه‌ و ندا عظیمی، رضا مکتبی، میثم موسوی و مهسا تهرانی تصویرگران دیگری بودند با طراحی چند شخصیت از بچه‌های اقوام ایرانی، در این امر مشارکت کردند.

.

علاوه بر پوستر اصلی، تصویرسازی حدیثه قربان در کارگاه مذکور، برای پوستر دوم و جنبی این رویداد انتخاب شده است. این پوستر، با زمینه‌ای کودکانه‌تر و یک شخصیت اصلی قورباغه تصویرسازی شده است تا به نوعی، دوستی با طبیعت و حیوانات را نیز به کودکان یادآوری کند.

.

هفتۀ ملی کودک با همکاری بیش از 30 وزارتخانه و سازمان دولتی و جمعی از نهادهای خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد با برگزاری برنامه‌هایی در طول یک هفته، از 15 تا 21 مهر در پایتخت و تمامی شهرهای کشور برگزار می‌شود.
قرار است در 16 مهر که روز جهانی کودک است نیز، آیینی در تهران با حضور مقامات رده‌ بالای کشوری در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری خیابان حجاب برگزار شود و در مراکز استانی و شهرستانی نیز مسئولان و دست‌اندرکاران میهمان جشن‌های کودکان ایران خواهند بود.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه