pt

میوه‎ها در نگارخانۀ لاله چیده می‎شوند

۰۳ دى ۱۳۹۴

نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم با نام "میوه‎ها" در نگارخانۀ لاله به نمایش در می‎آید.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، کمال طباطبائی یکی از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه در گفتگو با هنرآنلاین در مورد چرایی پرداختن به این موضوع چنین گفت: "میوه‌ها محصولاتی هستند که در زندگی ما نقش مهمی داشته‌اند. به خاطر دریافت‌های مختلف از نقش میوه‌ها در زندگی، آداب و رسوم مختلفی نیز بوجود آمده‎است. تا آنجا که بعضی از میوه‌ها نقش اسطوره‌ای و مقدس پیدا کرده‌اند. ایرانیان در پایان فصل پاییز و آغاز زمستان، بلندترین شب سال را جشن می‌گیرند و در این شب مهم سال، میوه‌ها نقش مهمی به عهده دارند."

وی در مورد آثار موجود در نمایشگاه گفت: "در این نمایشگاه شاهد آثاری هستیم که وجوه مشترک و نیز اختلافاتی را دارا هستند. موضوع همۀ آثار میوه‌ها هستند. اما این موضوع مشترک نقطۀ شروع است و باعث نشده تا آثار شبیه به یکدیگر بشوند. افراد دارای شخصیت و افکار و زیبایی‎شناسی خاص خود هستند و ابزارشان را در جهت افکار و احساس خود به کار می‌برند. نگاه کردن به یک موضوع مشترک می‎تواند افکار متفاوت و گاهی متضاد و از طرفی کامل‎کننده را به نمایش بگذارد."

مهشید آسوده‎خواه، مرتضی اسدی، علیرضا اسمعیلی، بنفشه احمدزاده، حمید پوربهرامی، مجتبی تاجیک، یدالله تناور، مرجان ثابتی، عبدالله حاجیوند، هدی حدادی، یوسف حسینی، مونا حسینی، احمد خلیلی‌فرد، حسینعلی ذابحی، فاطمه رادپور، پژمان رحیمی‌زاده، علی رسولی، ناصرسیفی، ولی الله شاکر، مهکامه شعبانی، حمیده صفایی‎عرشی، کمال طباطبایی، کیوان عسگری، کیانوش غریب‌پور، محمد فدایی، عطیه مرکزی، جلال‌الدین مشمولی، الهه مقدمی، مانلی منوچهری، عباس میرشریفی، صدرالدین میرشریفی، محتشم مهدوی‌پور، مرجان وفائیان، رضا هدایت هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

آیین گشایش میوه‌ها، روز جمعه 4 دی 1394، ساعت 16 تا 20، در گالری لاله واقع در خیابان فاطمی، جنب هتل لاله برگزار می‎شود و تا 16 دی از ساعت 10 تا 13 و 14 تا 19 به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهدبود.
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه