pt

آیدین سلسبیلی جایزۀ "سرو ایرانی" را دریافت کرد

۱۴ دى ۱۳۹۴

آیدین‎ سلسبیلی از اعضای انجمن تصویرگران ایران به عنوان چهرۀ برترِ جوان سال 1393، جایزۀ نخستین دورۀ "سرو ایرانی" را دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران به نقل از ایلنا، آیدین سلسبیلی متولد 1360 و دانش‌آموختۀ‌ کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه تهران است. او از سال ١٣٩٠ تاکنون زمان خود را بر پژوهش و طراحی و تصویرسازی شخصیت‎های شاهنامه گذاشته‎است. شخصیت‎سازی‎های او سه بعدی‎اند و قابلیت ساخت انیمیشن و تندیس را دارا هستند. وی در پاییز ١٣٩١، شاهنامۀ مصوری را با همکاری انتشارات ژرف به چاپ رسانده‎است. 

سلسبیلی همچنین در حال کار برروی پروژه‌های دیگری چون تصویرسازی چهره‌های موجود در اسطوره‌های مانوی و ساخت موزۀ مجازی اشیای باستانی ایران (تصویرسازی سه‌بعدی آثار باستانی موجود در موزه‌های جهان) است.

سرو ایرانی، جایزۀ فرهنگی مستقل و غیردولتی‎ای است که در سال 1393، به دست گروهی از انجمن‌ها، بنیادها، کانون‌ها و نشریات بنیاد گذاشته‎شده و قرار است هر سال در دو بخش "بهترین چهرۀ جوان سال" و "به پاس یک عمر کوشش فرهنگی" به فعالان عرصۀ میراث فرهنگی پیشکش شود. هیئت داوران این جایزه از چهره‌های انجمنی، دانشگاهی و مطبوعاتی تشکیل شده‎است. 

این جایزه، تندیس "سروِ سایه‌فکن" نام دارد که طی مراسمی در روز پنجشنبه 10 دی، در تالار استاد شهناز خانۀ هنرمندان ایران، علاوه بر سلسبیلی به عبدالمجید ارفعی ایلام‌شناس و متخصص زبان‌های ایلامی و اکدی به پاس یک عمر کوشش فرهنگی اهدا شد.


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه