pt

پنج دهه تصویرگری کتاب‌های کانون در موزۀ کودک

۲۴ دى ۱۳۹۴
پنج دهه فعالیت بزرگان تصویرگری کتاب کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب نمایشگاه‌های دوره‌ای در برابر دیدگان علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران به نقل از کانون پرورش فکری، در اولین دورۀ این نمایشگاه که با هدف مروری بر آثار شاخص این عرصه در سال‌های 1345 تا 1355، بیش از 80 اثر از هفت تصویرگر صاحب‌نام کتاب کودک به نمایش گذاشته شده‎اند.

در این نمایشگاه تلاش شده‎است آثاری با تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف تصویرگری از بزرگان این عرصه که درموزۀ کودک کانون نگه‌داری می‌شود به همراه اطلاعاتی از موفقیت‌ها و جوایزی که این آثار دریافت کرده‎است در پنج دورۀ مختلف به نمایش گذاشته شود. به طوری که نسخۀ اصلی نقاشی و تصویرگری کتاب‌هایی از قبیل: 

«پهلوان پهلوانان»، «شطرنج بازی کنیم»، «عبدالرزاق پهلوان»، «سفرهای سندباد» و «پیروزی» آثار علی‌اکبر صادقی، «کلاغ زرد»، «پس چندتا»، «خانه‌ حاج رحیم‌آقا کجاست» از پرویز کلانتری، «ماهی سیاه کوچولو»، «قهرمان»، «شهر ماران»، «آرش کمان‌گیر»، «جمشیدشاه» و «من و خارپشت و عروسکم» از آثار فرشید مثقالی، «حقیقت و مرد دانا» اثر مرتضی ممیز، «باران شبنم»، «چوپان دریایی»، «ستاره» و «دخترک و گل نرگس» آثار آلن بایاش و «باغ فرشته‌ها»، «چهارده قصۀ آسمانی»، «صدای ساز باران» و «دست کوچولو پا کوچولو» از آثار غلامعلی مکتبی و همچنین آثاری از نیکزاد نجومی در این نمایشگاه به نمایش درآمده‎اند.

این نمایشگاه در گالری مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری خیابان حجاب تهران برپا شده و تا پایان بهمن 94 پذیرای بازدیدکنندگان خواهدبود.
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه