pt

علی خدایی نامزد جایزۀ لاکپشت پرنده شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۴

علی خدایی به عنوان یکی از پانزده نامزد اولیۀ دریافت نشان طلایی و نقره‌ای لاکپشت پرنده معرفی شد.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، این هنرمند تصویرگر به عنوان نویسنده و تصویرگر کتاب "تو لک‌لکی یا دارکوب" در میان نامزدان این جایزه قرار گرفته‎است.


گروه داوری، این 15 کتاب را از بین کتاب‌های راه‎یافته به فهرست‌های سیزدهم، چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم لاکپشت پرنده انتخاب کرده‌اند. برگزیدگان نهایی به عنوان بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان سال 94، در چهارمین دورۀ آیین اهدای نشان‌های لاکپشت پرنده در اسفند ۹۴، مورد تقدیر قرار خواهندگرفت.


برگزیدۀ IBBY
همچنین به نقل از ایرنا، این کتاب تصویری پیش از این از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) به عنوان تنها کتاب ایرانی در فهرست 2015 کتاب‌های منتخب این دفتر برای کودکان با نیازهای ویژه(دارای معلولیت و ناتوانی) قرار گرفته‎بود. 


این فهرست هر دوسال یکبار در قالب یک کارنما (کاتالوگ) منتشر و در اختیار تمام شعبه‌های ملی در 77 کشور عضو IBBY (در ایران شورای کتاب کودک) قرار می‌گیرد. اصل آثار نیز در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیاری شرکت داده می‌شود و سپس در مرکز اسناد کتاب‌های کودکان و نوجوانان معلولِ کتابخانۀ ملی‌ کانادا در تورنتو نگهداری می‌شود.


"تو لک‌لکی یا دارکوب" کتابی خلاقانه و جالب است که در مجموعه داستان‌های حیوانات برای گروه سنی الف (پیش از دبستان) توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده‎است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه