pt

نکوداشت اولریش مارزلف، شرق‌شناس و پژوهشگر آلمانی

۰۵ اسفند ۱۳۹۴
نکوداشت پروفسور اولریش مارزلف، شرق‌شناس و پژوهشگر آلمانی، ادبیات فولکلور ایران به مناسبت سی و پنج سال ایرانشناسی او، در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران به نقل از خانۀ کتاب، در این آیین که در روز شنبه 8 اسفند 94 ، از ساعت 16 تا 18، برگزار می‎شود، کتاب "20 مقاله در باب چاپ سنگی" نوشتۀ محمد جواد احمدی‌نیا، کارشناس ارشد پژوهش هنر رونمایی می‌شود. همچنین، مجید غلامی‌جلیسه، مدیر عامل موسسه خانه کتاب، رکسانا زنهاری، حسن کیاییان و علی بوذری، به عنوان سخنران در این نشست حضور دارند.

همچنین در روز چهارشنبه 12 اسفند 94، از ساعت 9 تا 18:30، همایش "170 سال کتابخوانی با هزار و یک شب" شامل سه پنل در سرای اهل قلم برگزار می شود.

پنل اول (ساعت 9): با حضور علی بوذری، پروفسور اُلریش مارزلف، محمدجعفر قنواتی، دکتر بهروز بختیاری، اعظم حسن‌پور.
پنل دوم (ساعت 14): با حضور پروفسور اُلریش مارزلف، دکتر محمدرضا بهزادی، محمد میرزاخانی، علی بوذری، دکتر احمد رحیم‌خانی‌سامانی.
پنل سوم (ساعت 16): با حضور محمدجعفر قنواتی، دکتر مریم جلالی، دکتر فرهاد مهندس‌پور، دکتر زهرا معینی

پروفسور اولریش مارزلف تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و سپس در رشته شرق‌شناسی از دانشگاه کلن آلمان مدرک دکتری خود را دریافت کرد. آخرین اثر او که پژوهشی سترگ به حساب می‌آید، «دایره‌المعارف قصه» است که در 14 جلد و با 3600 مدخل، در آکادمی علوم دانشگاه گوتینگن آلمان به چاپ رسیده است. افزون بر این، تحقیق روی کتاب‌های مصور چاپ سنگی فارسی و با محتوای داستانی کتاب «تصویرسازی در چاپ‌های سنگی ایران» و «قصه هزار و یک شب»، کتاب «دایره‌المعارف هزار و یک شب» بخش دیگری از کارهای اوست.

سرای اهل قلم در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره 2، طبقه همکف واقع شده است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه