pt

نمایشگاه فروش آثار منتخب سومین سالانۀ تبادل چاپ دستی

۳۰ فروردين ۱۳۹۵

نمایشگاه فروش آثار منتخب سومین سالانۀ تبادل چاپ دستی (کارت پستال) روز جمعه 3 اردیبهشت گشایش می‎یابد. 

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، طی انتشار فراخوان سومین سالانه در بهمن سال گذشته، 201 نفر از علاقه‎مندان آثار خود را با دو موضوع نوروز و آزاد به دبیرخانۀ سالانه ارسال کردند که پس از بررسی، تعداد 184 اثر دارای شریط و استانداردهای چاپ دستی و قوانین تیراژ شناخته شد. همچنین در بخش مدعوین سالانه نیز 24 هنرمند فعال در عرصۀ چاپ دستی ایران شرکت کرده‎اند.

مهمترین اهداف این رویداد می‎توان به بسترسازی برای تبادل تجربیات هنرمندان با یکدیگر، بازخوانی ارزش‎ها، زیبایی‎شناسی و قابلیت‎های چاپ دستی و اهدای آثار بین هنرمندان عرصه تجسمی اشاره کرد.

طبق قوانین سالانه، هر هنرمند تعداد 13 نسخه چاپی همسان را به دبیرخانه ارسال کرده‎است که از این تعداد 10 نسخه به صورت انتخاب تصادفی به دیگر شرکت‎کنندگان به عنوان عیدانه تحویل داد شد و هر هنرمند نیز 10 اثر از آثار هنرمندان دیگر را دریافت کرد و 2 نسخه نیز در آرشیو نگارخانه نگهداری می‎شود و یک نسخه نیز در نمایشگاه به فروش خواهد رسید.

در نمایشگاه آثار منتخب سالانه، از میان آثار 208 هنرمند، تعداد 119 اثر شامل 95 اثر از بخش فراخوان به انتخاب دبیر سالانه (مهدی درویشی) و 24 اثر از هنرمندان مدعو ارائه خواهدشد. آثار ارائه شده با تکنیک‎هایی همچون کالکوگرافی (حکاکی روی فلز)، زیلوگرافی (حکاکی روی چوب و لینولئوم)، لیتوگرافی، سریگرافی (سیلک اسکرین) وکولاگرافی خلق شده‎اند.

رضا بانگیز، رضا هدایت، فرزاد ادیبی، معصومه مظفری، سعید روانبخش، جواد نوبهار، الهه مقدمی، امیر طباطبایی، المیرا میرمیران، زهرا حسینی، مسعود غفاری، مجتبی شعبانی، فرشته متقی، امیر کبیرنژاد و مسعود جزنی از جمله هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه روز جمعه 3 اردیبهشت 1395 ساعت 16 گشایش می‎یابد و تا 22 اردیبهشت از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19، به استثنای ایام تعطیل ادامه خواهد داشت.

نگارخانۀ لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه