pt

شب سلینا خونز و آلوئیس کاریجیت

۰۴ خرداد ۱۳۹۵

مجلۀ بخارا با همکاری سفارت سوئیس، شب "سلینا خونز" و "آلوئیس کاریجیت" را برگزار می‎کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران به نقل از مجلۀ بخارا، این مراسم در ساعت 17 روز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵، با سخنرانی "جولیا هاز" (سفیر سوئیس در تهران)، "کریستینا فیشر" (دبیر دوم سفارت سوئیس در تهران)، بابک صابری و سعید فیروزآبادی در کانون زبان فارسی به نشانی خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، برگزار می‎شود.

سلینا خونز نویسنده‎ای سوئیسی متولد 1910 است که در سال 1945 معروفترین کتاب خود با نام "زنگی برای ارسلی" (پسر کوهستان) را منتشر کرد و سپس از آن کتاب "فلورینا و پرندۀ وحشی" و بلاخره کتاب "کولاک" از او منتشر شد. عشق به طبیعت، محیط زیست و دوستی و توجه به حیوانات از نکاتی است که نویسنده در این کتاب‎ها بر آن تأکید داشته‎است.

این سه کتاب توسط آلوئیس کاریجیت (۱۹۸۵-۱۹۰۲)، هنرمند سوئیسی تصویرگری شده‎است. وی با تصویرگری این سه کتاب، در سال ١٩۶۶ جایزۀ جهانی هانس کریستین اندرسن که به آن نوبل ادبیات کودکان و نوجوانان نیز گفته می‎شود را از آن خود کرد.

این کتاب‎ها که در ایران توسط انتشارات کودکان یزد چاپ شده‎اند، باعث شهرت خونز و کاریجیت شدند و به عنوان سه اثر شاخص از مجموعه کتاب‎هایی هستند که امروزه "ادبیات کودکان آلپ" خوانده می‎شوند. 

در این شب همچنین فیلمی از خاویر کولر، کارگردان و فیلمنامه نویس مشهور سوئیسی، که در سال 2015، براساس زندگی خالق "زنگی برای ارسلی" ساخته شده‎است به نمایش گذاشته می‎شود.

 

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه