pt

نشست روابط متقابل حقوقی تصویرگر و ناشر برگزار شد

۱۲ تير ۱۳۹۵

نشست روابط متقابل حقوقی تصویرگر و ناشر با عنوان "دومین نرمش قبل از امضا" 10 تیر در خانۀ هنرمندان برگزار شد.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، این نشست با حضور حمیدرضا شاه آبادی (کارشناس حوزۀ نشر)، کیانوش غریب‎پور(مدیر هنری)، لیلی حائری(مدیر آژانس کیا)، علی ثابت(کارشناس هنری دادگستری)، نگین احتسابیان(تصویرگر) و محسن حسن‎پور(تصویرگر و مدیر جلسه) و مشارکت جدی تصویرگران حاضر برگزار شد.

در آغاز نشست کارشناسان در مورد مسائل مختلفی که تصویرگران در حین قرارداد و کار با ناشران با آن روبرو می‎شوند و همچنین حقوق مادی و معنوی آنها و چگونگی زمینه‎سازی بسترهای لازم برای ایجاد تفاهم میان این دو قشر و رعایت این حقوق از سوی ناشران به گفتگو پرداختند. نیمۀ دوم نشست نیز، به پرسش و پاسخ و بیان مسائل از سوی تصویرگران حاضر اختصاص یافت.

دومین نرمش قبل از امضا، در قالب اتاق روشن 4 و در ادامۀ اتاق روشن 3 و نشست حقوق تصویرگری در سال 1394، برگزارشد. منظور از "نرمش"، این است که تصویرگران باید قبل از اینکه وارد قراداد با ناشران و دیگر سفارش‎دهندگان شوند خود را از نظر اطلاعات حقوقی و حرفه‎ای آماده و ورزیده کنند تا بتوانند از مشکلات آتی و از دست رفتن حقوق خود جلوگیری کنند.

اتاق روشن مجموعۀ تخصصی و آموزشی انجمن تصویرگران ایران است که با هدف آگاهسازی و آموزش تصویرگران در زمینه‎های تخصصی و حقوقی تصویرگری در سال‎های اخیر پایه‎گذاری شده‎است و به طور مستمر در طول سال برگزار می‎شود.

متن این نشست به زودی درسایت انجمن منتشر خواهد شد.

گزارش تصویری نشست

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه