pt

ریختار؛ نمایشی از فرم و کالبد

۲۰ تير ۱۳۹۵

مرتضی یزدانی آثار نقاشی خود را با عنوان ریختار در گالری ماه به نمایش می‎گذارد.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، مرتضی یزدانی که از اعضای انجمن تصویرگران است در این نمایشگاه 12 اثر در ابعاد 100 در 150 سانتیمتر را با تکنیک رنگ روغن بر بوم به نمایش در خواهدآورد.

یزدانی در گفتگویی کوتاه در مورد این نمایشگاه گفت: برخلاف مجموعه‎های قبلی که دغدغۀ اصلی من انسان و حضور فیگوراتیو انسانی و نقش‎پذیری اجتماعی او در کارهایم بود این مجموعه صرفاً بنا به علاقۀ شخصی به فرم و فیگور حیواناتی مثل اسب، گاو نر و سگ تازی که در آثار قدیمی ایرانی هم مورد توجه قرار گرفته‎اند، شکل گرفت و انسان حضور کمرنگ‎تری پیدا کرده‎است.

وی همچنین در مورد ایدۀ خلق این آثار گفت: حس و ایدۀ اولیۀ این مجموعه بر اساس تصاویر برگه‎های علمی و قدیمی به جا مانده از گذشته و همینطور تصاویر شبه کالبد شکافی آنها که سعی در فهمیدن و درک کردن ساختار درونی انسان‎ها را داشتند، ایجاد شد. 

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه 25 تیر از ساعت 16 تا 21 در گالری ماه در خیابان جردن، بلوار گلستان، پلاک 26 برگزار می‎شود و تا 12 مرداد- به غیر از روزهای یکشنبه و همچنین سه شنبه 9 مرداد- از ساعت 16 تا 20 به روی بازدیدکننگان گشوده خواهدبود. همچنین گالری روزهای دوشنبه و چهارشنبه از 11:30 تا 20 فعال است.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه