pt

دو نقطه دی؛ نمایشگاه گروهی تصویرسازی‎‎

۰۱ شهريور ۱۳۹۵

گروه "مربع آبی" نمایشگاه گروهی تصویرسازی "دو نقطه دی" را با موضوع اموجی، برگزار می‎کند. 

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، این نمایشگاه با آثاری از فرشته جعفری‎فرمند، سمیرا خدایی، رعنا آذرمنش، رومینا گودرزی، سعید رضایی‎بدر، آیدا ویژه، سولماز عبدیان، غزل فتح‎الهی، فاطمه قاسمی، الهام جزنی، مریم سیف، مریم میرزاجانی، مهرداد سبزواری، نازنین طهائی، نرگس ابراهیمی، نرگس طهماسبی، نسترن رضایی، سارا ساوالان‎پور، شیوا عاصمی، عباس خانقلی، نسترن عنبری و مریم عزتی 5 تا 10 شهریور در گالری ایدۀ پارسی برگزار می‎شود.

اموجی (emoji)تصاویر مفهمومی و یا همان صورتک‎های حس‎نما گرچه در دنیای مجازی از دستاوردهای ژاپنی‎ها در اواخر دهۀ 1990 برای استفاده در پیام‎ها و فضاهای مجازی است، به نوعی مدرن‎ترین نوادۀ خط اندیشه‎نگار ((ideogram که ابزار به تصویر کشیدن و وضع علائم قراردادی برای عقاید اندیشه‎ها و احساسات در بسیاری از تمدن‎های باستانی همچون مصر و چین بوده است، نیز هست.
گرچه استفاده از تصاویر مفهومی یا خط نگاشت‎ها در گذشته دور گامی در مسیر فرآیند تکامل پیدایش خط است، رشد و توسعه روز افزون اموجی در دو دهه اخیر ریشه در دلایلی همچون: بسط فضاها، شبکه‎ها و ارتباط مجازی، نیاز به زبان بین‎المللی تصویری، گرایش به سرگرمی‎های مجازی و تمایل به ساده‎سازی و اختصار مفاهیم، احساسات و عقاید دارد.
امروزه نفوذ غیرقابل تصور اینترنت و ارتباطات مجازی در زندگی روزمره، امواجی با تبادلات میلیاردی در هر روز، به زبان یا خط ارتباطی مدرن بین‎المللی تبدیل شده‎است و شاید جایگاه و میزان حضور آن در سال‎های آتی غیر قابل تصور باشد. جریانی که بدون شک در مسیر صعودی و شتابان خود بی نیاز از علوم رایانه‎ای و رشته‎های  هنری از جمله گرافیک، طراحی و تصویرسازی نخواهد بود.
از این رو گروه هنری "مربع آبی" متشکل از حدود 35 نفر از نقاشان و تصویرسازان جوان و تحصیلکرده با گرایش و تمرکز برروی فضاهای هنری به روز و پر مخاطب، با انتخاب ایده (( اموجی سازی بر پایه تصاویر شخصیت‎ها، چهرها و پرتره‎های معروف و مردم پسند)) برآن است که ضمن همراهی و مشارکت در جریان جهانی اموجی‎سازی،  گامی در راستای بومی‎سازی و ایرانی‎سازی این پدیده بردارد.

آثار پدید آمده از تصویرکشیدن و حک احساسات، واکنش‎ها و مفاهیم ادراکی و تلفیق اموجی‎های پر مخاطب ارتباطات و فضاهای مجازی، در عکس‎ها، تصاویر و نقاشی‎های معروف و آشنا محصول و دستاورد هنرمندان گروه "مربع آبی" است که با هدف به اشتراک‎گذاری ارزش‎ها و آورده‎های هنری و فرهنگی با مخاطب خاص و عام امروز، آمادۀ نمایش و عرضه در گالری‎های هنری است.

"دو نقطه دی" جمعه 5 شهریور از ساعت 17 تا 21 در گالری ایدۀ پارسی با نشانی خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچۀ اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸، گشایش می‎یابد و  تا 10 شهریور به غیر از پنجشنبه‎ها از ساعت 17 تا 20 پذیرای علاقمندان خواهدبود.


7308531p2-w.jpg davatw.jpg
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه