pt

اینجا هیچ اتفاقی نیفتاده؛ نمایشی از سکوت چهره‎ها

۰۸ شهريور ۱۳۹۵

نمایشگاه نقاشی مرجان ثابتی با نام "اینجا هیچ اتفاقی نیفتاده" برگزار می‎شود.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران، مرجان ثابتی از اعضای انجمن تصویرگران ایران است و در این  نمایشگاه پرتره‎هایی را با تکنیک ترکیب مواد و در ابعاد 50 در 50 سانتیمتر به نمایش خواهد گذاشت.

در مانیفست نمایشگاه امیرحسین سیادت چنین نگاشته است: «پرتره‌ها‌ تجسّمِ ثباتند. انگار در آنها چهره‌ها به دقّت کنترل شده‌اند تا هیچ حسّ و حالتی بروز ندهند؛ نه اندوه و نه شعف، نه نفرت و نه خشم. اصرار دارند بی‌تفاوت‌ جلوه کنند؛ نگاهشان خیره و گنگ، و چهره‎یشان در کارِ انکار؛ گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. در پستوی آن خیرگی‌ها و بی‌تفاوتی‌ها‌ چه‌ها نهان مانده؟ انکارهایشان را چه چیزی آشکار می‌کند؟ تکاپوی قلم مو بر پهنۀ قاب، شاید. رنگ‌ها گسیخته و شیدا شده‌اند تا از دلِ درهم‌بافتگیِ تاش‌ و کلاژ، در پسِ رُخ‌ها، هاویه‌ای‌ تصویری و منظومه‌ای تجریدی برپا شود، بسانِ نمایشِ ناگفته‌ها و ناکرده‌ها. این، آن روی رخوت و ایستایی پرتره‌هاست؛ جهانی پُرتپش، پریشیده و مغشوش، انتزاعی امّا ــ چه بسا ــ واقعی‌تر از عینیّتِ عکّاسانه. پرتره‌های کوچک، در بطنِ تک‌بومِ بزرگ جایی ندارند. آنجا نشیمنگاهِ مندرسی‌ قرار دارد که تکّه‌های پراکنده‌ و معلّق‌اش، پرتره‌ها را آلوده و خراشیده‌اند. خالی‌ست. نمی‌توان بر آن نشست. نمی‌توان بر آن آرامید.»

 آیین گشایش نمایشگاه جمعه 12 شهریور از ساعت 16 تا 20 در گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شمارۀ 5 برپا می‎شود و تا 17 شهریور، به غیر از پنجشنبه‎ها، از ساعت 16 تا 20 برای بازدید مهیا خواهدبود. 

282347222.jpg
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه