pt

چگونه به یک تصویرگر علمی تبدیل شوید

۲۱ دى ۱۳۹۵

نویسنده: لورا اسکات (Laura Scott)

مترجم: محمد حقانی 

تصویرگران علمی می‎توانند علاقه به علم و ذوق هنری را به هم پیوند دهند. آنها نظریه‎ها، اکتشافات و نتایج علمی را به زبان نقاشی و طراحی ترجمه می‎کنند تا مخاطبان، ارتباط بیشتر و درک وسیع‎تری از موضوعات علمی بدست آورند. آثار هنری این تصویرگران در مقاله‎ها، کتاب‎های درسی، مجلات و کتاب‎های علمی، وبسایت‎ها و در بسیاری از منابع علمی دیگر منتشر می‎شود. طبق گزارش انجمن تصویرگران علوم طبیعی آمریکا، میزان درآمد در این حرفه بین 27000 تا 70.000 دلار در سال برآورد شده است.

کسب مهارت و آموزش‎های مورد نیاز

رشته تصویرسازی علمی به مهارت‎های پیشرفته در طراحی و نقاشی وهمچنین به دانش پایه در علوم طبیعی نیازمند است و بیشتر دانشگاه‌های آمریکا برای پذیرش دانشجو در این رشته به  داشتن هم زمان این مهارت و معلومات اهمیت زیادی می‎دهند. با این حال یک شخص ممکن است به سادگی بتواند با داشتن یک پیش‎زمینه در مهارت‎های هنری و گذراندن دوره‎های علمی متمرکز بر آناتومی/ مورفولوژی گیاهی و جانوری، تبدیل به یک تصویرگر علمی شود. نکته بسیار مهم در رشته تصویرسازی علمی چگونگی به تصویر کشیدن تمامی جزئیات یک مطلب علمی است و این مهارت، تمرکز اصلی را در این رشته دربرمی‎گیرد. البته آشنایی با نرم‎افزارهای کامپیوتری و تکنیک‎های دیجیتال نیز بسیار ارزشمند هستند. بسیاری از دانشگاه‎های دنیا از جمله دانشگاه کالیفرنیا برای پذیرش و تعلیم دانشجویان در این رشته مشغول فعالیت هستند و به فارغ‎التحصیلان خود یک گواهی معتبر ارائه می‎دهند. در این زمینه انجمن تصویرگران پزشکی یک لیست از دانشگاه‎هایی که برنامه‎های تحصیلات تکمیلی این رشته را دارا هستند، ارائه می‎دهد. علاوه بر این انجمن صنفی تصویرگران علوم طبیعی نیز کارگاه‎های آموزش تصویرسازی علمی را به طور منظم برای هنرجویان این رشته برگزار می‎کند.

ساخت یک آلبوم از نمونه کارهای خود

با اینکه داشتن دیپلم یا گواهی تصویرگری علمی از دانشگاه یا یک آموزشگاه معتبر می‎تواند درها را به سوی فرصت‎های شغلی باز کند، اما داشتن نمونه کارهای خوب می‎تواند نقش بزرگ و سازنده‎ای در این مسیر ایفا کند. موضوعات علمی مختلفی را انتخاب کنید و مهارت خود را در به تصویرکشیدن هرچه بهتر آن به نمایش بگذارید. نمونه کارهایی تهیه کنید که به صورت دقیق و با جزئیات کامل، یک موضوع علمی خاص را به بیننده ارائه دهد. می‎توانید از طیف وسیعی از ابزارها مانند مداد، قلم فلزی، آبرنگ، مداد رنگی، اکرلیک و یا تکنیک دیجیتال برای خلق نمونه آثار خود استفاده کنید.

برای ارائه خدمات خود داوطلب شوید

از آثار خود پوستر، آگهی و خبرنامه‎هایی برای اعتبار خود منتشر کنید. پیشنهاد طراحی یک پوستر برای نمایشگاه علمی یک دبیرستان و یا یک بروشور در ارتباط با سلامت و بهداشت برای مراکز اداری معتبر، بسیار تاثیرگذار است. اینگونه فعالیت‎ها، شما را برای شغل آینده آماده‎تر می‎کند و تجربه‎ی هماهنگ‎سازی متن و تصویر را برای‎تان فراهم می‎سازد.

درخواست برای کارآموزی

موزه‎ها، سازمان‎های تحقیقاتی، دانشگاه‎ها و صنایع مرتبط با علم، به تصویرگران پیشنهاد کارآموزی می‎دهند و بسیاری از آنها در ازای ارائه خدمات به شما حق‎الزحمه و حقوق پرداخت می‎کنند. درضمن این دوره‎های کارآموزی علاوه بر بالا بردن تجربه شما در تصویرگری علمی و کسب درآمد، برای شما فرصت دیدار با هنرمندان و برقراری ارتباط با پیشکسوتان را فراهم می‎کند. با توجه به اینکه در حرفه تصویرسازی علمی یک میدان رقابتی شدید حاکم است، برقراری اینگونه روابط کاری می‎تواند برای شما یک نوع سرمایه‎ی با ارزش محسوب شود.

منبع

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه