pt

دو تصویرگر ایرانی در میان برندگان نمایشگاه تصویرگری براتیسلاوا 2021

۲۴ مهر ۱۴۰۰

هیات داوران بین‌المللی نمایشگاه تصویرگری براتسلاوا، متشکل از متخصصان تصویرگری از کشورهای آمریکا، روسیه، جمهوری چک، کروواسی، اسلواکی، مجارستان، اسپانیا و ...، در ماه سپتامبر و اکتبر به‌شکل آنلاین تشکیل جلسه دادند و داوری برای انتخاب برندگان این دوره، شامل جایزه بزرگ، 5 سیب طلایی، 5 پلاک و لوح تقدیر برای ناشران، را به سرانجام رسانند. ریاست هیات داوران در این دوره بر عهدۀ ریس دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان، مینژو ژانگ از چین، قرار داشت.


از میان بیش از 2700 اثر تصویرگری از 380 تصویرگر از 42 کشور جهان که در این جشنواره شرکت کرده‌اند، جایزۀ بزرگ امسال به اِلینا اُدریُزُلا از کشور اسپانیا رسید. مینگو آِ لی از کشور کره، آماندا میجانگُس، آرماندو فُدزکا و جُآن پالُمینو از کشور مکزیک، سیلو بلو از کشور فرانسه، آنا و آروآرآ کندل از کشور روسیه و چآو ژانگ از کشور چین جایزه سیب طلایی و مآمیکو شیوتانی از کشور ژاپن، داله بلانکدآر از افریقای جنوبی به همراه دو تصویرگر ایرانی، غزل فتح‌اللهی و محمد برنگی از ایران، جایزۀ پلاک طلایی را از آن خود کردند. جایزۀ ناشران نیز به ناشرانی از ایتالیا، اسپانیا و جمهوری چک رسید.
در کنار نمایشگاه اصلی، نمایشگاهی از تصاویر حسن موسوی، تصویرگر ایرانی برنده جایزۀ بزرگ 2019، و تصاویر آلبرتین از سوئیس، برندۀ جایزه هانس کریستین اندرسن 2020، در قلعۀ براتیسلاوا برگزار شده است. با توجه به وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا، کارگاه بین‌المللی تصویرگری آلبین برونفسکی-یونسکو و سمپوزیوم بین‌المللی برگزار نمی‌شود و تنها مقالات سمپوزیوم که در موضوع کتاب‌های کمیک اراده شده است، در کتاب مجموعه مقالات به چاپ خواهد رسید.
برای اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره مراجعه کنید: 
https://www.bibiana.sk/en/biennial-illustrations-bratislava/bib2021/program/result 


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه