pt

کمیته‌های انجمن تصویرگران فعال شدند

۲۱ تير ۱۳۹۲

.

کمیته‎های انجمن تصویرگران پس از بررسی و اصلاحات در شرح وظایف و نحوۀ فعالیت آنها، فعالیت خود را آغاز کردند.

.
روند خسته‌کننده و کم اثر کمیته‌های انجمن در دوره‌های قبل، همکارانمان را برای هر نوع همکاری با کمیته‌ها بی‌انگیزه کرده بود. به علاوه، سازمان اجرایی انجمن چندان ضعیف بود که نمی‌توانست زمینۀ فعالیت کمیته‌ها را فراهم کند و گاهی هم، در شرح وظایف ستاد انجمن و کمیته‌ها، نقاط اصطکاک ایجاد می‌شد. تقویت نظام اجرایی در دور قبل و تعیین مدیرعامل برای انجمن، ستاد اجرایی و دبیرخانۀ انجمن را به نقطه‌ای از اطمینان رساند که بدون نگرانی از موازی‌کاری، بتوان کمیته‌ها را راه‌اندازی کرد.
در تشکیلات جدید انجمن، کمیته‌ها سه نقش اصلی دارند: برنامه‌ریزی، کارشناسی و انجام برخی از پروژه‌های بزرگ که از توان بخش اجرایی، به تنهایی، خارج است.

.
فهرست کمیته‎های فعال، مسئولان و خلاصۀ فعالیتهای آنها، به ترتیب الفبا به شرح زیر است:

.
کمیتۀ آموزش؛ مسئول: سمیه علی‎پور
خلاصۀ وظایف: تدوین سرفصلهای آموزشی، برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی، جمع‎آوری و تدوین مباحث آموزشی برای انتشار در قالبهای مختلف.

.
کمیتۀ امور اعضا؛ مسئول: کمال طباطبائی
خلاصۀ وظایف: امور مربوط به عضوگیری، امور رفاهی اعضا، امور حقوقی نظیر تدوین تعرفۀ تصویرگری و قرارداد تیپ، گردآوری و آرشیو آثار و سوابق تصویرگران عضو.

.
کمیتۀ انتشارات؛ مسئول: علی هاشمی‎شهرکی
خلاصۀ وظایف: تهیه، تدوین، آماده‎سازی و انتشار نشریه، کتاب، کتاب الکترونیک و قالبهای دیگر در زمینه‌های نظری و مجموعه آثار تصویرگری.

.
کمیتۀ پژوهش؛ مسئول: مرتضی زاهدی
خلاصۀ وظایف: رصد، نقد، تحلیل و بررسی فعالیتها و آثار هنر تصویرگری در ایران و جهان، برگزاری نشستهای تخصصی، جمع‎آوری و تدوین مباحث پژوهشی برای انتشار در قالبهای مختلف و تقویت بنیانهای نظری تصویرگری و تصویرگران.

.
کمیتۀ روابط بین‎المللی؛ مسئول: بنفشه احمدزاده
خلاصۀ وظایف: ارتباط با نهادها و مراکز فرهنگی – هنری دیگر کشورها و طراحی فضاهای همکاری با فرهنگهای دیگر، شناسایی و ارتباط با ناشران خارجی و فراهم‎کردن زمینۀ معرفی اعضا به آنان، و شناسایی جشنواره‎های بین‎المللی تصویرگری.

.
کمیتۀ نمایشگاهها؛ مسئول: میترا عبداللهی
خلاصۀ وظایف: برنامه‎ریزی و شناسایی فرصتهای مناسب برای برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی، و مدیریت کلان پروژه‌های نمایشگاهی انجمن.

.

.

----------------------

اخبار مرتبط

در انجمن تصویرگران چه می‌گذرد؟




آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه