pt

دوسالانۀ ششم؛ لوکوموتیوی که بار 11 سال تصویرگری را می‎کشد

۱۷ مرداد ۱۳۹۲


.

گفتگو با کیانوش غریب‎پور_ قسمت اول

مهدی عبداله‎زاده

***
.
دوسالانۀ تصویرگری بعد از 11 سال قرار است برگزار شود. بین  2 و 11 سال اختلاف زیادی وجود دارد و سؤال اینجاست که آیا دوسالانۀ ششم واقعاً یک دوسالانه است یا یک 11 سالانه؟
وقتی از دوسالانه صحبت می‎شود مفهوم آن بررسی آثار پدید آمده در مدت زمانی دوساله است که نه در آن نسلی به وجود آمده است و نه نسلی کنار رفته است. فقط قرار است مقطع دو سال قبل خود را مورد بررسی قرار دهد و اگر اتفاقی هم در آن رشتۀ هنری درحال وقوع است به تدریج و به صورت دو سال دو سال مورد رصد قرار می‎گیرد. اما شرایط آنجا سخت می‎شود که یک مسابقه که نام دوسالانه را یدک می‎کشد قرار باشد 11 سال پیش از خود را مورد ارزیابی قرار دهد. 11 سال برای تکوین یک رشتۀ هنری مدت کمی نیست بویژه رشتۀ تصویرگری که با وجود قدمت و ریشۀ آن در گذشتۀ ایران اما با رویکرد و شیوۀ علمی‎تر کنونی، هنوز جوان و درحال جا افتادن است. بنابراین در این احوال، دوسالانه با حفظ سِمَت، تبدیل می‎شود به موقعیتی استراتژیک برای حفظ معیارهای گذشته و بسترسازی برای دست یافتن به آینده.

.
با کیانوش غریب‎پور دبیر دوسالانۀ ششم نشستی ترتیب دادیم تا قدری بیشتر دربارۀ گفته‎ها و ناگفته‎های برگزاری دوسالانۀ تصویرگری گفتگو کنیم و نکات مبهم آن را بشکافیم. این گفتگو مفصل است و در چند بخش منتشر خواهدشد.

.

ادامۀ مطلب


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه