pt

20 تصویرگر به منطقه حفاظت شده سفر کردند

۰۵ آذر ۱۳۹۲
.

کارگاه عملی و تور پرنده نگری برگزیدگان نخستین فراخوان تصویرسازی محیط زیست در منطقه آشوراده برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران به نقل از گروه هنری پیلۀ بهشت، کارگاه عملی و تور پرنده نگری برگزیدگان نخستین فراخوان تصویرسازی محیط زیست در روزهای پنجشنبه و جمعه، دوم و سوم آبان ماه با سفر به جزیره آشوراده برگزار شد.

.

در این سفر علمی-تحقیقاتی پرویز بختیاری از اساتید زیست‎شناسی کشور به عنوان مدرس و راهنمای پرنده‎نگری در کنار تصویرگران حضور داشت و هنرمندان توانستند با استفاده از دوربین دوچشمی و تلسکوپ پرندگان را رصد کرده و به وسیله دوربین عکاسی و دفترچه‎های یادداشت خود به ثبت گونه‎های مختلف پرندگان بپردازند.

.

جزیزه آشوراده واقع در پنج کیلومتری بندرترکمن در استان گلستان به دلیل ارزش‎های زیستی کم نظیر خود به ویژه زیستگاه پرندگان مهاجر و بومی، به عنوان منطقه حفاظت شده ملی شناخته شده‎است. تصویرگران در طی این سفر دو روزه با توقف در 11 نقطه از داخل و خارج این جزیره (محدودۀ دریاچه، سواحل جزیره، بستر گلی ساحل و... ) تعداد قابل توجهی از این پرندگان را در فصل پاییز مشاهده کردند. تصویرگران حاضر توانستند در امتداد این مسیرها تجربه مشاهده دسته‎های بزرگ فلامینگوهای درحال پرواز، تنوع جالبی از پرندگان آبزی مانند ماهی خورک، اردک سبز، کاکایی خزری، کاکایی صورتی، کاکایی سرسیاه با گوشواره معروف سیاه رنگ، باکلان، گیلانشاه، غاز خاکستری، سلیم طوقی، حواصیل خاکستری، پرستو دریایی و اگرت را بدست آورند.

.

همچنین می توان مشاهد پرواز باشکوه یک پرنده شکاری زیبا به نام سنقر تالابی را به عنوان یکی از لذت بخش ترین تجارب پرنده نگری هنرمندان در این سفر نام برد.

.

لازم به ذکر است اهمیت دادن به منابع طبیعی، محیط زیست و زیستگاه های طبیعی گونه های مختلف پرندگان از مهمترین اهداف مورد نظر در این کارگاه عملی و تور پرنده‎نگری بوده‎است.

.

این کارگاه با حضور 20 تصویرگر منتخب فراخوانی با همین عنوان، دو تن از داوران و چند تن از تصویرگران به عنوان مربی، با توسط گروه هنری پیله بهشت با حمایت انجمن تصویرگران ایران، شهرداری تهران، خانۀ هنرمندان و سازمان آگهی‎های روزنامه ایران برگزار شد قرار است آثار خلق شده توسط تصویرگران در خانۀ هنرمندان ایران به معرض نمایش گذاشته شود.

.

گزارش تصویری

خبر مرتبط

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه