pt

راه‌اندازی صندوق کمک به هنرمندان بیمار

۲۶ آذر ۱۳۹۲

 

.
مدیرعامل خانه هنرمندان از راه‌اندازی یک بازار خیریه هنر و نیز ایجاد صندوقی برای کمک به هنرمندان بیمار خبر داد.



به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران به نقل از مهر، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در نشستی صمیمی با چند تن از خبرنگاران حوزه تجسمی رسانه‎ها در دفتر خویش در خانه هنرمندان گفت: اواخر اسفند ماه سال گذشته ما برای هنرمندان درگذشته در طول سال یادبودی برگزار کردیم که مورد استقبال جامعه  فرهنگ و هنر کشور قرار گرفت.


.
وی از برگزاری برنامه‌ای به مانند برنامه‌ای که سال گذشته برگزار شد در تاریخ 15 اسفند سال جاری خبر داد و افزود: از اکنون دوستان ما در خانه هنرمندان در حال انجام این کار هستند تا در آن روز از اهالی هنر و خانواده هنرمندان درگذشته در سال 1392 پذیرایی کنند تا این سنت حسنه که به یاد هنرمندان درگذشته هستیم نهادینه شود و به امید خدا هر سال برگزار شود.


.
مشاور هنری شهردار تهران ادامه داد: متاسفانه بسیاری از هنرمندان ما به واسطه مسائل مالی، گرانی داروها و نداشتن بیمه دچار رنج فراوان هستند. سال گذشته برنامه‌ای با کمک انجمن عکاسان تئاتر ایران برای مجید بهرامی برگزار کردیم که چهارصد میلیون فروش عکس داشت و تجربه بسیار خوبی محسوب می‌شود. قصد داریم همین برنامه را برای هنرمندان درگیر بیماری برگزار کنیم.


.
سرسنگی خاطر نشان کرد: امسال قصد داریم بازار خیریه و اکسپو را بسیار گسترده‌تر از سال قبل برگزار کنیم تا هنرمندان بیمار ما تنها غصه بیماری خود را داشته باشند.

وی 16 تا 18 اسفند را زمان برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: می‌خواهیم آثاری را در این اکسپو و بازار خیریه به نمایش و فروش بگذاریم که با قیمت‌های همت عالی فروخته شود و مبلغ جمع‌آوری شده را بر اساس اولویت‌هایی که هستند به هنرمندان بیمار اختصاص دهیم.


.
سرسنگی از مسئولان فرهنگی و مردم خواست که برای خرید به این نمایشگاه بیایند تا پول بیشتری برای هنرمندانی که به بیماری دچار شده‌اند، جمع شود.


.
فروش برخی آثار گنجینه خانه هنرمندان به نفع هنرمندان بیمار

مدیرعامل خانه هنرمندان همچنین در مورد چگونگی جمع‌آوری آثار توضیح داد: از هنرمندان می‌خواهیم تا کارهای خود را به رایگان در اختیار این نمایشگاه بگذارند. همچنین ما تعدادی از آثار گنجینه خانه هنرمندان را بیرون آورده و برای کمک به این هنرمندان خواهیم فروخت.


.
سرسنگی با انتقاد از وزیر فرهنگ دولت دهم بیان کرد: در زمان سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم قرار شد که درمانگاهی برای هنرمندان تاسیس کنند که خوشبختانه این طرح به سرانجام نرسید. من با این طرح بسیار مخالف بودم زیرا اشکالات مختلفی داشت. ما در همان زمان نیز مشکلات چنین کاری را متذکر شدیم.


.
وی افزود: مسئله اصلی رفع مشکل بیمه هنرمندان است که وزرات ارشاد باید برای رفع این مساله تلاش کند تا هنرمندان تحت پوشش بیمه‎ای خوب قرار گیرند. نکته دوم این است که باید صندوقی وجود داشته باشد که کارهای فوری هنرمندان در خصوص بیماری‌هایشان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل کند تا نیازهای مالی هنرمندان بیمار حاد نشود.


.
مدیرعامل خانه هنرمندان از صحبت با چند بیمارستان برای کمک به هنرمندان در مواقع ضروری خبر داد و بیان کرد: از روسای بیمارستان‌ها می‌خواهیم که ما را حمایت کنند و حدالامکان برای هنرمندان بیمار تخفیف قائل شوند.


.
سرسنگی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد قولش مبنی بر ساخت یک گالری
out door (گالری در فضای باز) بیان کرد: قرارداد راه‌اندازی این گالری بسته شده و تا یک ماه آینده تعدادی از محفظه‌های مخصوص نصب آثار هنری در پارک خانه هنرمندان قرار خواهد گرفت.

.
وی در مورد حفاظت از این آثار هنری توضیح داد: صلاح نیست که اصل کار در این محفظه‌ها قرار گیرد پس قطعا کپی آثار را به نمایش در خواهیم آورد.


.
حفاظت از پارک هنرمندان دشوار است


.
سرسنگی حفاظت از پارک خانه هنرمندان را کاری بسیار دشوار قلمداد کرد و گفت: کار حفاظت از این پارک بسیار سخت است. بعد از 2 سال دوندگی شهرداری منطقه 6 تعدادی تیر چراغ برق نصب کرده تا مثلا نور پارک و فضای اطرافش را زیاد کند اما عملا این چراغ‌ها و نور آنها به درد نمی‌خورد. ما بارها و بارها با نیروی انتظامی و یگان حفاظت شهرداری تهران این مساله را در میان گذاشتیم اما هنوز جواب درست نگرفته‌ایم.


.
مدیرعامل خانه هنرمندان در پاسخ به پرسش دیگر مهر در مورد حراج آثار هنری در خانه هنرمندان توضیح داد: ما برای برگزاری یک آکشن به معنای واقعی چندین و چند بار برنامه‌هایی را تجربه می‌کنیم که آخرین تجربه ما 20 اسفند در برنامه‌ای با عنوان بازار هنر خواهد بود که این آخرین تجربه ما قبل از برگزاری آکشن بزرگ ما است که احتمالا اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

.
سرسنگی در پایان این نشست در مورد میزبانی از جشنواره‌های فجر امسال گفت: ما وظیفه ملی خودمان می دانیم که به جشنواره‌های فجر کمک کنیم. امسال دو بخش از جریان جشنواره فیلم فجر و دو نمایشگاه از پوسترهای فیلم، بخش‌هایی از جشنواره تئاتر فجر و بخش‌های همایشی جشنواره موسیقی فجر را در خانه هنرمندان برگزار خواهیم کرد.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه