pt

علی نامور در گذشت

۱۱ مرداد ۱۳۸۹


انجمن فرهنگی هنری تصویرگران با کمال تاسف و تاثر درگذشت علی نامور، هنرمند خوب و پرکار تصویرگر را به اطلاع می رساند.

على نامور متولد خرداد ۱۳۵۵ در شهر تهران و بزرگ شده مشکین شهر بود. فارغ التحصیل رشته هنرهاى تجسمى و دبیر آموزش و پروش بود. او به عنوان تصویرگر با بیشتر ناشرین و مجلات کودک و نوجوان همکاری داشت و از تصویرگران کتب درسی آموزش و پرورش نیز بود. نامور در مدت زمان فعالیت خود بیش از ۱۵۰ کتاب کودک و نوجوان را در داخل و خارج از کشور مصور کرد.

سنجاب دانا و ماه، ابوریحان و ریحانه، ماه شب بارانی، قاصدک نرو، عروسکم کو، هدیه روباه، مهمانی عمه خانم، کمال الملک، بازگشت شازده کوچولو، شب های سوری و غصه پرداز، تعدادی از کتاب هایی است که نامور تصویرسازی کرده است.

او افتخارات زیادى در زمینه تصویرگرى کتاب کودک و نوجوان از آن خود نموده و تنها بخشى از موفقیت هاى او، برگزیده  سال ۲۰۰۳ نمایشگاه تصویرگرى در تایپه، برگزیده سال ۲۰۰۶ کتابخانه بین المللى، برگزیده سال ۲۰۰۳ نمایشگاه تصویرگرى بلگراد و برگزیده سال ۲۰۰۸ نمایشگاه تصویرگرى هزار و یک شب بارى یرو بود. 

انجمن تصویرگران این واقعه ناگوار را به خانواده علی نامور و جامعه هنری ایران تسلیت گفته، از خداوند برای همسر و فرزند او و دیگر بازماندگان طلب صبر و برای آن بزرگوار طلب آمرزش می کند. امید به آنکه این آخرین غم شما و جامعه تصویرگری کشور باشد.


مراسم تشییع پیکر این هنرمند تصویرگر، روز چهارشنبه 13 مرداد 89 ساعت 9.30 صبح از مقابل در اصلی خانه هنرمندان به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا خواهد بود.

نشانی خانه هنرمندان: خیابان طالاقانی، بعد از ایرانشهر، خیابان شهید موسوی (فرصت)، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران


گفت و گوی الهام نداف با علی نامور درباره آثار تصویرگری او


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه