pt

تند و شیرین؛ نخستین جشنوارۀ طنز شهروندی کاشان

۰۹ مهر ۱۳۹۵

هنرمندان سراسر کشور می‎توانند تا پایان مهر 95، در نخستین جشنوارۀ طنز شهروندی کاشان با عنوان «تند و شیرین» شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران به نقل از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، این جشنواره به همت فرهنگسرای علامه فیض کاشانی کاشان در چهار قالب اجرایی شعر، عکس، داستان و کاریکاتور برگزار می‎شود.

این جشنواره با اهداف بهبود روابط شهروندی و مناسبات اجتماعی، بیان معضلات، معایب و رفتارهای ناهنجار، آموزش بهتر زیستن و زندگی هدفمند به شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان، ارتقای فرهنگ پاکیزه نگه داشتن و حفظ و توسعه محیط زیست و فضاهای عمومی، ترویج روحیه مشارکت و همبستگی شهروندان، ایجاد انگیزه جهت ارائه آثار هنری ارزشمند و فاخر، توسعه و ارتقای اخلاق شهروندی، ترویج روحیه مشارکت و همبستگی شهروندان، ارتقای دانش هنرمندان طنزپرداز و نیز فرهنگ‎سازی و آموزش هنجارها و قوانین شهروندی تا پایان مهرماه میزبان آثار هنرمندان سراسر کشور است. 

«فضای مجازی، شبکه‎های اجتماعی و ماهواره و تاثیر آن بر سبک زندگی شهروندان»، «محیط زیست شهری(فضای سبز، مبلمان شهری و تجهیزات و امکانات زندگی شهری و ..)»، «ترویج ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی در راستای اصلاح الگوی مصرف»، «فرهنگ و آیین همسایه داری با تاکید بر آپارتمان نشینی ،معضلات اجتماعی(اعتیاد، تکدی گری، قاچاق و.)»،  «ترویج ازدواج آسان و آگاهانه»، «تفکیک زباله از مبدا و ساعت مقرر بیرون گذاری زباله»،«فرهنگ رانندگی و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی»، «فرهنگ تعامل با گردشگر و جذب توریست» و «تبیین آثار سوء رذائل اخلاقی (غیبت، تهمت و افتراء، دروغ..)» از جمله موضوعات محوری جشنواره هستند. 

در بخش شعرمحدودیت قالب وجود ندارد و شاعران می توانند حداکثر سه اثر خود را در گونه های شعر نو شامل آزاد و نیمایی، شعر کلاسیک و ترانه های آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و از آثار برتر با گویش کاشانی به طور ویژه تقدیر می شود. 

در بخش کاریکاتور نیز متقاضیان می توانند حداکثر  پنج اثر خود را در قالبهای کارتون و کُمیک استریپ پیرامون موضوعات محوری جشنواره و در قطع A4، فرمت jpeg و کیفیت 300dpi با تکنیک آزاد به جشنواره ارائه کنند. 

علاقه مندان جهت شرکت در بخش داستان نیز می توانند آثار خود را (حداکثر سه داستان) در قالب داستان کوتاه و طبق شیوه مندرج در فراخوان جشنواره در قالب فایل ورد در یک لوح فشرده به دبیرخانه و یا به رایانامه جشنواره ارسال کنند. 

در بخش عکس نیز هنرمندان عکاس می توانند آثار خود را پیرامون موضوعات محوری طبق شرایط ذکر شده در فراخوان جشنواره ارائه کنند؛. هر متقاضی می‎تواند در دو بخش حرفه‎ای و آماتور، حداکثر با ارائه  پنج قطعه عکس به صورت سیاه و سفید و یا رنگی در قالب‎های آنالوگ و دیجیتال و با فرمت jpeg در این جشنواره شرکت کند؛ علاقه‎مندان می‎توانند حداکثر  پنج تک عکس و یک مجموعه عکس( سه تا پنج عکس) خود را با موضوع مشخص و واحد و با وضوح حداقل 300 dpi به همراه عکس‎های چاپ شده در ابعاد 30*20، 60*40 و 45*30 سانتی متر ارسال کنند. 

علاقه‎مندان برای شرکت در نخستین جشنواره طنز شهروندی کاشان  می توانند آثار خود را به دبیرخانه  جشنواره به نشانی  کاشان، میدان قاضی اسدالله، خیابان شهیدان اسلامی تبار و فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی و با  کدپستی 73115- 87178 و یا به رایانامه  farhangsara.feyz@gmail.com ارسال کنند؛ همچنین به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره شماره تماس 03155312217 آماده پاسخگویی به متقاضیان خواهد بود.

فراخوان و فرم ثبت نام

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه